11 juli 2010

Blommor och bin

Jag är i norrland. I norrland finns mycket natur. Naturen är bra i teorin, men skrämmande i praktiken. Jag hatar natur! Så var det sagt. Här om dagen tog vi hundarna på en liten bad-runda. Vägen till badet var kantad med vegetation. Denna vegatation bestående av tistlar, brännässlor och annat gräsligt gjorde sitt bästa för att åsamka mig klåda och obehag. Men grönskan är inte det största problemet. Mina stora fiender är, utan inbördes ordning:

  • Knott

  • Getingar

  • Bromsar

  • Blinningar

  • Myggor

Där går man i godan ro och försöker uppskatta den svenska sommaren och vad händer? Jo nån jäkel tar en tugga av ens tumme. Tack för det! Panikerade givetvis likt Ferdinand under korkeken. Sliter loss en belövad gren från ett träd och piskar vilt omkring mig. Jag kallar den min "vevare". Vägrar nu att gå någonstans där det finns naturlighet utan min vevare. Önskar hett att jag hade tagit med min Bugg Zapper hemifrån. Försökte nyss att sitta ute i solen och vara lite social medan mamma renasde ogräs. Tog två sekunder och sen var eländena där och surrade runt mig som om jag vore en snaskig buffé. HUR kan de veta att jag är av kött? Nu sitter jag och trycker i skuggan på farstubron, när till tryggheten inomhus. I övrigt gillar jag norrland.

3 kommentarer:

  1. Jag håller helt med dig kusinvitamin! Naturen är obehaglig! Kan ändå inte låta bli att le åt dina störtsköna kommentarer. Som alltid! :-)

    SvaraRadera
  2. kan vara att du skrubbar dig i SOCKER! :P

    SvaraRadera
  3. Åhh jag älskar också naturen fast gillar inte en del av dess invånare fy sjutton för flugor, blinningar, bromsar (bra att ha på cykeln dock =P..) hmm .. gillar inte spindlar myror som bits eller nja inte myggor numera.. De j****** har börjat äta på mig igen.. de tycker tydligen de är gott med allergimedicin och smärtstillande-proppat männsikoblod. Usch!!
    Men skönt att du haft de bra där uppe i norr. Trist att börja jobba men jag har de skönt ja..
    Hoppas vi ses snart igen för en spontan grillning. Kram kram

    SvaraRadera