03 augusti 2010

Sommaren Är Tjock och On The Road Again

Så var det dax igen. Vet att jag suger på att uppdatera bloggen. Skyller avsaknaden av blogginlägg på... *trumvirvel* mupp-grannarna! Såklart! Allt ont i världen är givetvis deras fel. Har känt att jag på sista tiden inte riktigt varit mitt vanliga hobbybittra self, jag har varit riktigt, professionellt kärringbitter. Och då tenderar blogginläggen att innehålla alltför många svordomar. Inte roligt. Men nu blir det ändring på det. (Bitterheten alltså, angående bloggandet vågar jag inte lova för mycket.) I tidigare blogginlägg har jag nämnt totalt döfödda försök att slippa grannarnas klampande. Nu äntligen har vi hittat en fungerande metod. Den kallas flytt. Bye bye Östra Promenaden, hej Trädgårdsgatan. Vi har fått oss en lägenhet. Privat hyresvärd (supernice herre, vi fick lust att krama honom vid flertalet tillfällen), översta våningen (givetvis!), stor och fin, en riktig vuxenlägenhet. Nu har vi nått att "växa i". Och då syftar jag inte på rubriken på detta blogginlägg. 119 kvadrat. Vi har inte ens möbler för att fylla ut alla rum än. Men det kommer. Har ni nått ni vill bli av med så tar vi tacksamt emot det. Inga fula saker dock. ;)

Soon-to-be Home Sweet Home


Nu till nått mer bekymmersamt. Tänk er in i följande scenario: Sidenklänning för 800 kr inhandlas för att användas vid kusins bröllop. Moder sliter i sitt anletes svett för att sy om denna klänning så att den ska sitta perfekt. Dotter mycket tacksam. Visar denna tacksamhet genom att grisäta en massa skit över sommaren. Klänning går inte längre att stänga. Bröllop på lördag. PANIIIIIIIIIK!!! Försöker lösa detta genom pulverdiet, något jag lovat mig själv att aldrig utsätta mig själv för igen. Men jag har ingen bra backup-plan *suck* Frida, är det ok om jag klär mig i en stor, svart sopsäck på ert bröllop? Lovar att ha snygga skor.

Var ju på bröllop helgen som var också. Marie och Hendrik gifte sig i Tyskland. Så trevligt, och fint och bra på alla sätt! Träffade så många trevlig människor. Eftersom det fanns en proffsfotograf närvarande så tog jag noll kort på bröllopsgrejer. Ni får alltså hålla tillgodo med iPhonebilder på mig och Christian.

Resan gick mycket bra. Var såklart långt att åka med Ronny, men allt gick ändå mycket smidigt. Under resan försökte vi lära oss så mycket som möjligt.

Danmark:
* Är ett litet land. Går fort att åka igenom.
* Danskar gillar röd korv (inte för att vi såg nån från bilen, korv alltså, men vi visste sen tidigare).
* Deras flagga kallas Dannebrogen (visste vi också sen tidigare).
Hmm, verkar inte som att vi lärde oss något nytt i Danmark egentligen.

Dannebrogen

Tyskland:
* Ett "A" i vägbenämningen betyder Autobahn. På en autobahn får man köra FORT om inget annat anges. Vi valde att benämna detta som Free Speed under hela resan. Glädjen över Free Speed är att jämföra med julaftonsglädje.
* "We ate it" heter "Vii ejts it". (Källa: Shrek 4)
* Det är mycket vägarbeten i Tyskland. Om Free Speed är som julafton, då är vägarbeten som grannar ovanför som klampar.
* Det finns fartkameror även i Tyskland. Vet ännu inte om de funkar. Hoppas inte. Vi får se inom en snar framtid.
* Schnizel är en tysk maträtt. Vi åt ingen sån.
Tyskland var, som ni hör, lite mer lärorikt än Danmark.

Systembolaget - släng dig i väggen!

Hotel Schröder

Nej, nu ska jag sluta. Ska till Mem snart och umgås med mina kära vänner. See ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar