30 augusti 2010

Bloggbesvär

Det drar ihop sig till flytt igen. Värsta deja vúen från förra året. Man skulle kunna tro att flyttning är vår hobby. Det är det inte. Bevis på detta finns här; på min Botten-5-arbetslista:
1. Kloakrensare. (Vet inte om denna befattning finns i verkligheten, men det gör den säkert. Jag menar, kolakerna måste ju bli rätt lortiga. Det är väl lite det som symboliserar en kloak?)
2. Lokalvårdare på tågstation. (Oavsett vart man städar är det som att städa en toalett.)
3. Flyttkarl. Jobbigt att släpa saker. (Ha! Där ser ni! Bevis! Tycker inte alls om att flytta!)
4.Mc Donaldsmedarbetare. (Kräver nog ingen ytterligare förklaring)

5. Telefonförsäljare. (”Jo men det är väl klaaaart att du ska köpa ett fyrtiopack damtrosor! Dåliga säger du? Ja men då skickar vi med tjugo till till bara halva priset. Vill inte ha säger du? Hur tänker du nu?)

Som ni vet var ju jag rätt neggo till bloggande tidigare. Är inte övertygad om att jag är helt o-neggo nu heller. För att hitta lite inspiration till inredning av nya lägenheten har jag börjat leta runt lite på nätet. Problemet är ju att oavsett vad man söker på så finns ju de två miljoner ”bästa träffarna” i en blogg. Och uppenbarligen ljuger google för mig för det är sannerligen inte alls bra träffar! Hur som helst så börjar man leta runt där i bloggen för att hitta det där man sökte på. Problemet är ju att det inte går eftersom 99,9% av bloggskrället handlar om annat oväsentligt, som säkert är skitroligt för personens tre stammisläsare. Söker jag på ”sheesammöbler” så vill jag hitta sheesammöbler och inte ett långt utlägg om hur nått modelejon har pimpat sin vintageblus. Ser ni problemet här? Ska man verkligen behöva beta igenom tjugo modebloggar för att hitta en enda vettig sida om sheesammöbler? I think not! Jag lär mig ju en hel del om mode dock. Nu är det väl bara en tidsfråga innan jag kommer hem från Erikshjälpen med ett par läckra ”nya” gamla shorts, med midjan uppe vid öronen, byter knapp i brallan för att ”sätta min egen prägel på dem”, drar ett flätat skärp som jag hittat på mormors vind genom hällorna och matchar det hela med en brokig storskjorta, givetvis djupt nedstoppad i shortsen. Kommer börja publicera en daglig bild på mig själv i mina ”egenskapade” modealster. Åter igen, I think not!! JAG VILL INTE HITTA UPPE-I-ARMHÅLORNA-SHORTS PÅ NÄTET! JAG VILL HITTA SHEESAMMÖBLER! ATT BYTA KNAPP I ETT PAR SHORTS ÄR INTE ATT ”SKAPA NYA KREATIONER”!! Och nu sitter det väl någon stackare som söker på sheesammöbler och bara får fram mitt blogginlägg... tääänktente på de... Ber om ursäkt. Om du som sheesamsökare i detta ögonblick sitter och svär över mig som bara slösar med din tid genom nonsensbabbel, skicka mig ett mail så ska jag hänvisa dig till någon av de få, riktiga sheesamsidor jag efter mycket blod, svett och tårar lyckts gräva fram på denna bloggförgiftade web. Eller så kanske jag kan fresta dig lite extra rabatt på de fantastiska, egenskapade vintagemodeplagg jag numera även säljer. Vad sägs om en läcker ”playsuit” a.k.a. vuxensparkdräkt från 70-talet? Du får mormorsskärpet på köpet om du slår till inom 3 minuter.

1 kommentar:

  1. HAHA... Jag älskar dig Elin.. ja fast inte så få inga idéer nu bara ;-)
    Jag älskar hur du skriver och du får aldrig aldrig sluta att skriva dina underbara inlägg, även om de förgiftar webben =P
    Jag tar gärna och köper den där "plysuiten" av dig... du får 10 spänn.

    Ha de bäst och massor med kramar till dig

    SvaraRadera