30 oktober 2011

Nya teorier

BF+9. Helt övertygad om att Fidus känner av min babyosäkerhet och har hört mig prata om min oro och nu vågar han inte komma ut. Tycker väl att det känns säkrare att stanna inne och fortsätta suga näring genom en sträng. Fegis säger jag!

Det finns ju en massa "naturliga igångsättningsmetoder" man kan prova. Vissa går ju bort direkt, tillexempel ricinolja. Främst för dess kräk- och diarréframkallande effekt. Så desperat är jag inte än. (Får se om jag känner annorlunda om en 5-6 dar) Vi började att prova "bröstmassage". Tanken är att simulera en bebis snuttande genom att knåda på något sätt. Verkade ju inte allt för störande. Christian fick knåda. Efter ett tag läste vi dock att knådandet skulle pågå i tre timmar. Vi gav upp. Övriga metoder inkluderar kaffe, ananas och sex. Kaffe dricker jag redan nästan dagligen och ananas var det på pizzan i fredags och still no baby. Nackdelen med sexmetoden är att det tydligen ska behövas 24 liter sperma för att det ska ge en tillräcklig mängd av ämnet som ger effekt på själva födandet. Stånk!

Dax för kvällsmat.

1 kommentar:

  1. Vi provade också det mesta... tyvärr utan lycka som du vet. :-( Jag tryckte till och med i mig en hel ananas fast jag starkt misstänker att jag är överkänslig mot just ananas. Men desperat som jag var tyckte jag att det var värt att få en blåsfylld mun bara ungen kom ut. Att det sedan krävdes betydligt fler ananaser än en var en annan femma.... Jag drog gränsen vid en. Min trut klarade inte mer. ;-)

    SvaraRadera