31 oktober 2011

Underredeskontroll

Barnmorskan idag. Allt var bra som vanligt. Fidus verkar må bra där inne. Som en extra treat idag erbjöds jag en sk. hinnsvepning. Det är tydligen en metod för att sätta igång förlossningen. Så nu skippar vi husmorsmetoderna och tar i med hårdhandskarna. Vilket var precis vad barnmorskan gjorde. I mitt underliv. Aouf! För dig som vill veta mer om denna spännande metod; googla. Jag kände mig lite lätt uppsprättad efteråt och gick lite som en cowboy. Men vad tusan, det lär ju inte direkt bli bättre efter att Fidus gjort sitt utträde. Fick iallafall veta en massa bra saker som att det var öppnat o uppmjukat o förberett. Hon petade dessutom på Fidus huvud. Hoppas hon inte tryckte till fontanellen för mycket. Huvudet är dessutom fixerat. Med andra ord: varför tusan tar lilla Fidus sån tid på sig?!

Efter BM blev det fika med Marie och Christina. Det var en perfekt aktivitet. Tack för att ni stod ut med mitt svettande och stånkande tjejer.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad spännande! Då kommer h*n nog vilken dag som helst nu! :-)
    När jag skulle få hinnsvepningen var det totalstängt (det var ungefär så hon uttryckte sig) så hon fick lägga ner hela hinnsvepningsprojektet. Snacka om snopet.

    Jag håller tummarna för att BM irriterat Fidus tillräckligt för att h*n ska vilja komma ut, typ imorgon! 1 november låter ju som ett bra datum, inte sant?

    Krama magen från mig! <3

    SvaraRadera
  2. Ja jag hoppas på imorgon! 1-11-2011, en perfekt dag att födas skulle jag vilja påstå. :)

    SvaraRadera