08 september 2009

Jägarinnan

Vi har snyltgäster i vårt nya hem. Bananflugor!! För att råda bot på detta går man till Lagerhaus (som omväxling till Clas Ohlson liksom) och köper sig en BugZapper för 59 kr. Sen går man på jakt! Det gäller att ha en väl utarbetad strategi för de är riktigt sneaky de små rackarna. De tycks ha ett sjätte sinne för när Zappern är på G och då försvinner de spårlöst. Kan heller inte finna någon banan de kan tänkas dras till (men vem vet vad förra gubben gömde bakom elementen innan han flyttde ut?) utan de tycks gilla toalettringen eller ketchupklick på disktrasa bäst. Alltså är det där jag startar min jakt. Det roligaste är när man fångar en och det bara blixtrar till i Zappern och flugan exploderar. Ibland hittar man dem inte efteråt. Det är de bästa. Christian tycker att jag är lite väl sadistisk. Tror han grundar det på att jag kan se en stor, fet insekt när vi är ute och går och önska att jag hade Zappern med mig.

The Zapper

Förutom Lagerhaus har jag, naturligtvis, hunnit med ett besök på Myrorna. Jag köpte en grej. Vet inte riktigt vad det är för något, visste bara att jag behövde den.

Nödvändig grunka

Här kommer diverse övriga bilder:

Före

Efter


TV-hörn

Tavelvägg. Och ja, det ska in foton i alla ramar.


Ett fint badrum. Tack till Maria för hennes oklanderliga smak
vad gäller möblemang och till Ted för hans tålamod när jag
flippar ur lite vid borrning.

Idag har Christian opererat ögat så nu ligger han o kvider lite inne i det bäcksvarta sovrummet. Varje halvtimme får jag vara (Inte Fullt Så) Sexy Nurse och droppa i lite ögondroppar av varierande slag.

Dropplagret

Imorron börjar jag nya jobbet. Ska bli kul! Har nästan fått abstinens av att inte sälja Yantramattor på hela 1 vecka och 5 dar. På tal om abstinens så var jag på Friskis igår o erbjöd mina tjänster som aerobicledare. Hoppas jag får ett pass snart!! Har iallafall fått kläderna. Fick dessvärre "gravidlinnet", den nya, "hippa" modellen som gör att man ser helt gravid ut även om man inte råkar vara det. Alternativet var ett slimmat linne i stl XS som inte lämnade mycket åt fantasin. Och jag vill ju inte ge folk mardrömmar, så jag fick ta gravidlinnet.

3 kommentarer:

  1. Vilken fin lägenhet! Jag har ett bra tips om man vill ta död på bananflugor. Om man blandar en skål med vinäger, saft och diskmedel dras flugorna till det och drunknar. Fungerar mycket bra! Ställ den nånstans dit de dras annars också, t.ex. nära frukten :)

    SvaraRadera
  2. Hej hallå vad fint ni börjar få det =) Hur gick det för Christian när han var hos oss på intervju?? Nyfiken ju =) Jag hälsade ju på honom när han satt i köket men jag kunde inte placera honom åkte upp till Christina o hon fick sms från honom o då klickade de till i huvudet på mig haha.. snacka om att känna igen folk men inte veta var ifrån =) Iallafall så trodde ja han var nån av våra timmisar så pass bra passade han in i köket på kontoret.
    Hoppas du får till ett pass på F&S då ska jag testa det även om jag är urdålig på aerobics haha,, men då kan du få nåt o fnissa åt =)
    Ha de bäst o ta hand om er / Kram

    SvaraRadera
  3. Jippi..........Hoppas jag får delta med en nice bild på er tavelvägg...........Undrar vad ni vill ha en partybild eller när jag är storviltjägare *L* Ha det gott och pyssla om din "sjukling" Kram mamma

    SvaraRadera