13 september 2009

Lustigt folk dessa Norrköpingsbor

Dialoger från en hälsokost affär:

Serviceminded hälsorådgivare (vi kan kalla henne Elin): "Hej hej!!" *stort och glatt leende*
Norrköpingsboende kund nr 1: "Nej, vi ska bara titta."
-Och då kan man inte hälsa eller...?

Samma serviceminded hälsorådgivare (alltså Elin): "Visst kan vi beställa hem en sån åt dig. Inga problem. Jag kan ta ditt namn och telefonnummer så ringer jag när den kommer. Vad heter du?
Norrköpingsboende kund nr 2: Johansson
Elin: Förnamn?
Norrköpingsboende kund nr 2: Varför det?
-Jo du förstår, jag bara måste ha det, och jag kommer missbruka det som fan och börja förfölja dig och förstöra ditt liv.

På det stora hela har helgen vart bra. Igår var vi hemma hos Marie o Peter. Fick skämmas lite, jag o Christian hade inte blivit förvarnade att det var läge att ta med en födelsedagspresent. *grr* Bättre lycka nästa år... Det var iallafall en trevlig kväll med en del "spansk nationaldrink" (Cola + rödvin) och lite sång till Anders ukulelespelande.

Nu ska vi äta pizza, och inte vilken pizza som helst: Världens godaste pizza från Babylon. Flott är gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar