01 oktober 2009

Jä_la skit!!

När jag inte håller på med blogging så hittar jag på små projekt som jag ägnar mig åt ett par dagar. Mitt senaste projekt är "Ett Skräp Om Dagen". Så här började det:

Dag 1: En hundbajs är placerad utanför porten av nödig hund. Och jag menar verligen PRECIS utanför porten. Störigt!

Dag 2: Bajsen ligger kvar. STÖRIGT!

Dag 3: Fortfarande kvar. Va fan! EXTREMT STÖRIGT!

Dag 4, 5, 6, 7... osv.: Bajsen ligger där den ligger. Dock lite torrare nu.

Dag 21: Kan fortfarande skönja en dammig liten bajs där brevid porten.

Under 3 veckors tid har jag alltså lagt en hel del tid på att irritera mig på ovan nämnda hundbajs. När jag väl retat upp mig över denna noterar jag även en massa annat skräp som helt nonchalant kastats på marken runt om i vårt annars så fina kvarter. Det var då jag beslutatade mig för att lägga energin på något helt annat: Projekt Ett Skräp Om Dagen. Vad det går ut på? Precis vad det låter som; plocka minst ett främmande skräp från marken varje dag. Betydligt mindre tidskrävande än att störa sig på det i flera veckor. Fram till idag har det gått riktigt bra för mig, omgivningen blir renare och jag slipper irritera mig. Men så idag händer det, det oundvikliga i en skitvärld som denna: jag kliver ut på gräset för att plocka en Max-pommes-frites-påse och trampar raaaaakt i en bajs. Upptäcker detta på väg upp i trapphuset därför att foten liksom klibbar fast i golvet för varje steg jag tar. Suck! Ska ägna några dar åt att sura och sen återuppta projektet. Lagom tills dess borde den stickande bajslukten i trapphuset ha börjat klinga av. Jag återkommer med mer info. Eller inte.

Vad mer har hänt då?
  • Har fastnat i Idol. Första säsongen jag ser nånsin. En del människor är verkligen helt borta. Hur kan man ställa upp när det låter som en rostig gammal gräsklippare när man sjunger? Och varför i hela friden har ingen talat om för den här stackars människan att det låter för täskigt? Jag och Christian har gjort en deal att aldrig uppmuntra varann att ställa upp bara för att det låter något sånär när man sjunger i Lips.

  • Har fungerande tvättmaskin och torktumlare i lägenheten nu. Tack Evalott och Ted. Det är underbart att slippa hänga i tvättstugan bland dammråttor och andras strump-ludd. Ska nog köra en maskin strax, bara för skojs skull. Duschdraperiet behöver säkert fräschas upp.

  • Haft dagsbesök av Frida som lämnat skåne och nu bor med sin nya boy i Nyköping. Vi tog en fika-och shoppingdag. Tips till alla: om ni går tillbaka till bilen för att lägga i mer pengar för parkering, se då till att faktiskt lägga in nya biljetten i bilen, och inte i plånboken.

2 kommentarer: