04 oktober 2009

Vi gräver oss ett hål

Älskar mina lediga helger! Det är nästan värt att jobba varannan helg bara för känslan av hur mycket man sen uppskattar att vara ledig. Just denna helg har varit extra bra, för det har tajmat ihop sig så väl att det har hänt en massa roligt. I fredags var Anders och Christina över på middag. Lite mat o dryck blidde det. Jag känner att jag inte behöver skriva så mycket mer, om alla bara tar o klickar på Christinas namn så kan ni läsa där. MYCKET tidsbesparande för mig. Hohoho. Det togs dock en vimmelbild. Man skulle av texten kunna tro att det var jag o Christina som gjort de hippa drinkarna, men så är ju givetvis inte fallet. Det är ju vi som dricker de hippa drinkarna såklart!

Lördagen åkte vi ut till Evalott o Ted. Vi skulle gräva. Tanken var att det skulle grävas på söndagen, men SMHI påstod att söndag = regndag, lördag = inte regndag. Därför uppkom förslaget med grävning på lördagen. Viss oro uppstod hemma hos Elin o Christian; partaja på fredagen o sen gräva på lördagen? Hur skall detta gå? Vi dealade till oss att inte behöva sätta igång förrän vid 14-tiden på lördagen. Perfekt. Förutom att det så dax givetvis vräkte ner ute. Men vi var tappra. Det finns inget dåligt väder, det finns bara dåliga kläder. Idag har jag grym träningvärk i vänster sida av ryggen. Känner mig helt sned. Men vi var duktiga! Som belöning fick vi värsta brakmiddagen. Porterstek! Och både förrätt och efterrätt också. Såsen var så underbar att jag hade kunnat dricka den. Sen spelade vi TP. Ruttna spel, det är ju nått fel på frågorna!

Idag är det söndag. Tog en sväng ner på stan och jag köpte ett par superlurviga tofflor. Gringo skulle nog gärna leka med/döda/äta dem om han fick chansen. Sen gick vi en lång promenad i det mysiga höstvädret. SHMI hade ju helt fel! Söndag = braigt väder!

1 kommentar:

  1. Vi är SÅ glada och tacksamma för hjälpen med grävningen, även om man inte kan lite på SMHI GRRRR.
    Kram från Evalott & Ted

    SvaraRadera