15 oktober 2009

Egenheter och ovanor

Visst har vi väl alla små egenheter och lustiga saker vi har för oss? Till exempel gillar jag att springa sicksack baklänges i nysnö, bara för att spåren blir så fina, och jag kan inte heller låta bli att klappa bulliga buskar. Harmlöst, eller hur? Däremot finns det vissa egenheter som är riktigt dåliga vanor, i mitt fall att peta på finn-sårskorpor. Idag på jobbet fick jag tag i en riktigt fin en på nästippen vilket resulterade i en stor bloddroppe som envist fortsatte tränga fram. Där stod jag inför kunderna med en papperssudd tryckt mot tippen. Fräscht. Hej sanitär olägenhet. Alternativet var att låtsas att jag inte märkt bloddroppen och vänta o se hur länge det skulle dröja innan nån sa nått. Troligen hade jag fått stå där o se ut som Rudolf hela kvällen då eftersom vi svenskar är riktiga mesar när det gäller att påpeka nått hos våra medmänniskor. En gång stod jag en hel eftermiddag med currysås i luggen utan att nån sa nått. På vägen hem såg jag en annan konstighet; en person som åt chips på bussen. Godis, okej... men CHIPS. Mycket lustigt. Säkert terrorist.

Måste verkligen säga att jag gillar att bo i Norrköping. Tur att vi flyttade hit! Här är några bilder på vad vi har för oss här.

Tar en liten eftermiddagslur. Lazy lazy boys.

Bökar bland pinnar och löv.

Dricker vin på balkongen. Ddddet ääärrr fffortfffarande sssommar oooch vvvarmt.

4 kommentarer:

  1. Men snart ær det Jul :) Och då sitter man inne med massa massa tænda levandeljus och dricker gløgg :)

    SvaraRadera
  2. Nu börjar det bli dags att uppdatera bloggen sweatie... Jag vill ju ha något roligt att läsa! Hoppas att ni får en riktigt mysig helg med mamma-besök och allt! Puss!

    SvaraRadera
  3. Ha ha! Sweetie ska det ju stå så klart!

    SvaraRadera
  4. Jag hoppar nog fortfarande över a-brunnar och trampar lite lätt lagom på v. Och för 2 veckor sedan åt jag chips på bussen. jag var hungrig och hade inget godis. ok?

    SvaraRadera