03 september 2009

Vad är 3-fas?

Nu börjar det lika något. Efter ca 12 timmars plockande varje dag sen i söndags så ser vår lägenhet rätt aaaaaawsome ut. I går kväll gick vi ut o firade med en öl. Mysigt att sitta på utesververing och njuta av årets sista sommarkvällar. Även mysigt att kunna ringa Anders o Christina och fråga om de vill med (sen att Mormor fyllde år och att de inte kunde är en annan historia. Bättre lycka nästa gång).
I övrigt har vi gjort Besök nr 4 och nr 5 på Clas Ohlson. Mycket som ska handlas. I fortsättningen ska vi köra med någonting som kallas för "inköpslisa" för att försöka få med allt redan första gången. Och ugnen var visst inte trasig, den var bara 3-fas eller nått sånt. Det betyder tydligen att den behöver 3 olika proppar i proppskåpet och om inte alla fungerar så funkar inte alla funktionerna på ugnen. Våran lyste litegrann men blev bara fisljummen. Alltså
"trasig".

Här kommer lite bilder. Inte på spisen såklart, utan på annat. Roligare saker.


4 kommentarer:

  1. Shit! Ni har verkligen en helt oooootroligt snygg lägenhet. Jag räknar kallt med en inflyttningsfest för bara mig (när nu jag kan tänkas befinna mig i Sverige igen..)Hoppas ni kommer trivas! marina

    SvaraRadera
  2. Tack skruttan. Känns extra bra att höra det från dig när pengar som kunde gått till resa till dig fick gå till nytt köksbord o sånt. :) Puss o kram!! När börjar du i Egypten förresten?

    SvaraRadera
  3. Vad snyggt det ser ut. Ser fram mot ett besök. Mamma

    SvaraRadera
  4. Oj oj! Mycket har hänt sen i tisdags! Ser fram emot en hel del mys, fest och annat skoj hos er... Nu sliter jag de sista timmarna på jobbet (när jag inte läser din blogg...) innan helgen. Ska bli såååååå skönt! Vi hörs snart! Puss!

    SvaraRadera