14 april 2010

Det våras INTE för grävlingarna

Igår var jag på babybesök hos Marie i Nykvarn. Hon och Hendrik har nu fått lille Eddie. Oh my god, vilken söting!! Och jag som inte ens brukar vara så intresserad av babys. (Okej mamma, bli inte för exalterad nu.) När det har kommit en ny baby vill man givetvis köpa present. No problem, tänkte jag och tog en sväng till Guldfynd. Där fanns att välja på: sparbössa i form av fotboll, sparbössa i form av bil och sparbössa i form av flodhäst. Alla var ju givetmys MYCKET frestande att köpa. Jag menar, vilken veckogammal baby vill INTE ha en flodhästbössa? Tom dessutom. Raska steg bort till H&M istället. Kläder kan man iallafall göra sig av med vart efter de blir nerkräkta eller urvuxna. Perfekt! Insåg ganska snart att babyavdelningen var en helt främmande värld för mig. Fick lov att rådfråga en nybliven moder som ivrigt grävde bland bodysarna vilken storlek man borde köpa. Som TUR var hade jag lyssnat uppmärksamt på hur lång lille Eddie är, så den frågan kunde jag kunde svara på, varpå nyblivna moderna kunde meddela mig vilken storlek jag skulle köpa. Sweet! Även jag började ivrigt gräva bland pyjamaser o solhattar. Kom ut med en body (sånna är tydligen bra) och ett par skitcoola militärgröna minibaggybyxor (ej i mjukmjuk plysch dessvärre). Ber om ursäkt på förhand ifall dessa kommer skava Eddies söta babylår, men de var ju så coola. Gick inte att motstå.

Hur som helst var det en mycket mysig dag. Bara att komma tillbaka "hem" känns ju alltid lite speciellt och alltid har nått nytt hänt. Svårt att tro, det är ju trots allt Nykvarn vi pratar om. Numera finns tydligen ett sushi-hak! Hoppla!

Kul att köra bil var det också. Ronny sträckte ut så fint på motorvägen i sina sommarsulor (för att använda ett kunnigt avslappnat bilord). Under bilfärden såg jag lite saker på vägen.
* 4 äppelskrutt, hjärtlöst utkastade för att möta sitt nya öde som mos.
* Ett dussin grävlingar, som frivilligt klivit ut i vägen och råkat möta sitt nya öde. Som mos.
* Ett paket formfranska liggande på vägrenen. Inte som mos.
Alltid intressant på E4´n.

2 kommentarer:

  1. Du inser att du kunde ha plockat upp alla och fått en asnajs grävling & äpplemos macka?

    vilken miss :P

    SvaraRadera
  2. Men Elin håller med Christian .. att du inte plockade upp de där "skräpen" man måste hålla rent i naturen =)
    Hoppas vi ses snart Kram

    SvaraRadera