09 april 2010

P.S. I Love Snyftfilm

Uppbullad i soffan. Invirad i en filt. En kopp rykande kaffe i handen. Söt hund i knät. Enligt mig själv en perfekt bild av en tjej som ska tillbringa förmiddagen med en snyftfilm. Två timmar senare: påsigt, rödögt monster med blöt frottéhandduk. Kaffe halvdrucket och kallt. Hund som gett upp och hoppat iväg någon gång vid begravningsscenen ungefär, då hela Elin skakade och brölade.

Visste i och för sig att det var en känslosam film, men jag är ju en tuffing. Eeeeller? Hade medvetet valt att kolla på filmen själv. Tycker inte om att gråta inför andra numera. Tidigare brydde jag mig inte. Har fina minnen från när vi såg Titanic på bio. Jeanette grät så hela stolraden skakade o herren bredvid henne frågade om allt var OK. Klart det inte var OK! Leo dog ju! Vill minnas att vi allihopa snörflade rätt ordentligt ända till vi kom till bussen efteråt. Liknande story när samma film skulle ses på video sen. Det var första gången jag stiftade bekantskap med film-frottéhandduken. Mycket effektiv. Och bättre för miljön än två rullar hushållspapper.

Bara att erkänna att man är lite blödig. Min värsta snörvelhistoria är, skäms för att säga detta, till The Bachelorette (kan inte ens stava det, och borde INTE kolla på det!). Detta var dock en engångsföreteelse och jag såg bara just denna scen (jag lovar!):

Bacheloretten ska träffa killens son för första gången. Sonen och pappan har inte träffats på flera veckor eftersom pappan har vart på bachelorettejakt. Nu ska de mötas i en park. Solljuset strilar ner genom trädens lövverk. Pappa och son springer mot varann, givetvis i slow motion, medan ljuv musik spelas. När de når varann tumlar de ner på marken och rullar runt och skrattar. Vem blir inte berörd av en så äkta scen?

Dax att gömma ögonpåsarna under lite smink o gå till jobbet.


4 kommentarer:

  1. Såg också PS I Love you själv, en kväll innan jag skulle sova. Var så täppt i näsan av allt gråtande och snörvlande att jag kanppt kunde andas när jag skulle sova sen. Men visst är det en befriande gråt?! Grät andra gången jag såg den också, men lite mer behärskat. Anders var ju med den gången... Kramis!

    SvaraRadera
  2. fortfarande inte kommer över sveket att titta själv :( killar älskar tjejer som gråter till film, då kan vi se macho ut medans vi låter er gråta mot vår axel så ni inte ser våra tåriga ögon.

    dumma!

    SvaraRadera
  3. Jag sa ju att den var hemsk! Jag såg den med Nicke och han frågade: "Varför grinar du?" Då började jag grina ännu mer. Ska jag se tortyrfilmen igen får det nog bli själv så man kan hulka i fred! ;-)

    SvaraRadera
  4. hihi jag är en stortjutare =) Gråter till Lottodragningen, när folk skrapar triss på morgontv, till Extreme home makeover, ja typ det mesta när folk är ledsna eller glada... Ujuj inte bra de här.. många tårdränkta kinder hos mig =)... Kram o trevlig helg

    SvaraRadera