05 april 2010

Vårtankar... vår-tankar? vårt-ankar?



Nu är påsken över kan man säga. Dax att packa ner höns-pynt etc. Inte för att jag packade upp några från början, men ändå. Tro nu inte att jag är helt vårfientlig bara. Har faktiskt utfört vårförberedelser: hällde ut höstens blommor ur balkongkrukorna. De hade vissligen själva börjat ta sig ur krukorna genom att torka och ramla ner på golvet. Men det var okej, då fick jag chansen att använda Balkongkvasten, a.k.a. det lustigaste impulsköp jag någonsin gjort. Förstår fortfarande inte riktigt hur det gick till då denna kvast blev en del av vår familj. Jag gick in på Lundbys Blommor för att kolla på fejkorkideer och efter det minns jag bara hur jag plötsligt står utanför butiken med kvasten i handen, 99 kronor fattigare. Det här var precis innan påsk så det kanske var mitt sätt att komma i stämning; köpa en kvast att flyga till Blåkulla på.

Så vitt jag kan minnas så blev det inte något besök på Blåkulla. Det blev ett besök hos Anders och Christina. Det är mycket bättre än Blåkulla. Vi firade påskafton med våra kära vänner. Det blev ett långt firande. 12 timmar cirka. Vi började med lite bastubadande. Det märkes tydligt att jag och Christian var noviser. Jag försökte mig på att ha smycken i bastun, vilket rätt snart resulterade i en Elinformat brännskada av tredje graden efter halsbandet. True story. Försökte även, pinsamt nog, dricka vitt vin i bastun. Ingen kommentar. Övergick rätt så snart till öl. Sen åt vi mat. Givetvis i stora mängder! Pris för bästa middagscitat i kategorin It´s Funny Because It´s True går till Anders och Christina med "Jag älskar mat" och "Alla snapsar är bra snapsar". Tror att det var nått sånt. Kan inte säga säkert eftersom jag ivrigt deltog i intagandet av omnämnda snapsar. Sen spelade vi Super Mario på Wii. Jag och Anders stjälpte mer än vi hjälpte. Det funkade bra så länge Christina o Christian bar oss eller när vi svävade i dödsbubblorna. Som tur var övergick vi till ett riktigt spel efter ett tag. Pjuu. Hade ingen framgång där heller. Tydligen är inte Lill Babs o Alice Babs släkt.

Tänker nu slänga in lite random bilder för att fylla ut ytterligare.







1 kommentar:

  1. Hurra vilken härlig påsk ni har haft! Mysigt att läsa om =) Tack precis vad jag behövde nu när jag grottar ner mig i avbeställningsskydd och diverse andra reseförsäkringar =)
    Kram

    SvaraRadera