29 april 2010

Förlorad oskuld

Tuffar fram där längs med Södra Promenaden och vad skådar mitt norra öga? POLISKONTROLL! Åh snälla snälla, vinka in mig!! Ja det är sant, jag vill! Anledning: Jag har haft körkort i nio år och har aldrig fått alkoblåsa. Och med tanke på hur enastående kul det är att göra det på fest på fyllan så är det klart man vill göra det på riktigt. Och idag var det tydligen min lyckodag. Jag vinkas in till sidan, vevar coolt ner rutan, hänger ut armen lite avslappnat, andas in vårluften. Konstapeln stegar fram. Pulsen ökar, och det är då inte för att han är en stilig konstapel. Tänk om den visar positivt! Börjar tänka febrilt; kan jag på något sätt, ofrivilligt, ha fått i mig alkohol utan att ha märkt det under min promenad runt Strömmen? Tvivelaktigt. Åt dock en Fishermans Friend när jag satte mig i bilen. Oh my, hur ska detta gå? Börjar såklart nervössnacka som en tönt och framstod säkert som riktigt packad. Men konstapeln var hygglig han och i rutan stod det såklart NEG. Och sen gick livet vidare som om ingenting hade hänt. Utåt sett så ser jag säkert fortfarande likadan ut, men inombords så är jag en helt ny Elin. Nu saknas bara att krocka med nått, få punka och soppatorsk, sen kan jag säga att jag är en riktigt belevad bilförare.

3 kommentarer:

  1. skrämmande att du faktiskt vevade ner fönsterhissarna! kanske vi kan lägga till lägga onödiga pengar på bilen i din lista ;)

    SvaraRadera
  2. haha du är ju bara för rolig =) Skriv mera ... de är vad du skulle göra hela tiden. Ska bära med mig ditt Vara hundvakt -brev var jag än gå, ska ta en kopia på de imorgon o lägga i plånboken så att jag kan hänga upp originalet på väggen o ha kopian till stunder när jag behöver bli glad =) Jag tycker du är fantastisk på att skriva du skulle göra det mer. Kram på er och tack för att vi fick ta hand om Gringo de var jättekul och han är en snäll o duktig hund!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad gullig du är Lillemor. Vad glad jag blir!! Kram på dig!! Och tusen tack igen för hundvaktningen.

    SvaraRadera