03 maj 2010

Vad är väl en fest i Hallsberg...?

Jo, det ska jag berätta; skitkul! Iallafall den festen jag var på i lördags. Christians plastfarbror Åke fyllde 60 så Östgötamaffian satte sig i bilen och brummande... norrut? Har ingen karta. Strunt samma. Vi brummade iväg helt enkelt.
Incheckning på Hotell Stinsen. Jag ska inte låta detta bli en hotellrecension, men låt oss säga så här: det var en stor spricka i handfatet som var "limmad" med brunt klet. Lakanen var hur som helst vita, utan brunt klet, och luktade rent.
16:30 var det förfest hos Mamma och Pappa Ytterström i rum 319. Eller 318. Vi hade nog kunnat vara vart som helst på plan 3 utan att störa någon. Det var inte tättbebott på Stinsen i helgen. Förfesten var trevlig. Det var fotboll på TV. Och det fanns tysklandsvin. Kl 18 avslutas förfesten och det bär av till fots till festlokalen. Vi går vilse. Under en 200 meters förflyttning. I Hallsberg. Men vi lyckades hålla huvudet kallt och inte gripas av panik. 
Fram kom vi och möttes av Örjan, kvällens toastmaster. Han var jättecool. Om jag skulle vara toastmaster någon gång så skulle jag vara som Örjan. Kanske utan smokingen, men i övrigt. Nu var släktena samlade. Det här var tydligen första gången som Åke och Faster Ytterströms släkter träffades på 26 år. Förväntningarna var höga. Efter en hälsningscermoni med lite svansande, rumpnosande och ett glas bubbel så gick vi till bords. Jag och Christian hamnade vid barnbordet. Det var en barnfri fest vilket gjorde att vi praktiskt taget var att betrakata som första klassens ynglingar. Mycket trevligt. Och eftersom det bara var vi kiddies vid vårt bord så kunde ju vi snacka vår slang och prata om facebook och så vidare. Maten var fantastisk. Fet och fin och med möjlighet till kolhydratuteslutning, precis som jag vill ha den. Vinet var fint det också, det ska jag inte sticka under stolen med. 
Efter maten tyckte Östgötamaffian att det var dax att inta dansgolvet. Detta gjordes till Jag hör hur de ligger med varandra på våningen ovanför. Det hanns även med lite zorba. Och en och annan styrdans. Mamma Ytterström lärde mig buggstegen och så praktiserade jag med Broder Ytterström. Oupa! Nu har jag ont i höften. Troliga anledningar:
* Jag blev skickad in i tegelväggen under en supertrippelboggibuggsnurr
* Jag halkade omkull på en marsipantårteros
* Jag är gammal och stel och har fått en lårbenshalsinflammation
Kvällen avrundas vid halv 2. Jag var inte trött så Christian fick somna till min ljuva stämma medan jag satt i sängen och sjöng. Jag kan tydligen beatbox´a också. Det visste jag inte.
Frukost. Go Hotell Stinsen! Mycket gott! Efter detta var det obligatorisk alkoblåsning och vi kan väl säga som så, att det inte är min förtjänst att vi kom hem med bilen. Men jag var inte ensam i promilleklubben och som tur var fanns det några ansvarsfulla i vårt gäng som kunde frakta oss tryggt hem till Norrköping igen. Pju. Borta bra, men hemma bäst. Iallafall skickas ett stort tack till Åke och Nina för en otroligt trevlig fest. Eller som vi kids skulle sagt det; det var topnotch*.
* http://www.folkmun.se/definition/topnotch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar