12 maj 2010

Goda grannar?

Bästa granne! Tack för att du iallafall är fyrasekundersmannen då det låter rejält ner!

Ni vet hur man brukar göra nån ritual eller dansa typ en regndans när man vill att något ska hända? Jag skrev ju för ett par inlägg sedan hur vi dansade till "Jag hör hur de ligger med varandra på våningen ovanför" på Hallsbergfesten. DET SKULLE VI INTE HA GJORT! Vi har nu fått nya grannar ovanför oss. Dessa kan jämföras med två sorters djur: Elefant - med tanke på hur de klampar, och kanin - med tanke på deras sovrumsaktiviteterna. Östra Promenaden är ett fint ställe att bo på, men tydligen är inte väggarna så stadiga. Elefanten gör så tavlorna skallrar och kaninerna gör att bambupinnarna i vasen på vår vägghylla är på väg ner. Jag ska nog ta och presentera våra kära grannar för mina vänner någon dag, mina vänner Möbeltassar och Fäll för tusan in hälarna lite. Nån som blir sugen på att bo i lägenhet?

1 kommentar:

  1. Grannen kanske har en särskild sorts gångart..........håll ut. Önskar er en skön helg. Mamma och Stig

    SvaraRadera