22 maj 2010

Kids och tanter

Igår var man ute och stuffade lite. Jag skulle babysittas eftersom Kulan o Christian skulle spela tv-spel hemma och det roar mig sådär måttligt att sitta och heja på. Jag och Christina begav oss, glada i hågen, till Bishops Arms. Lätt irritation i taxin; "jag har inte mer i växel, så du kan bara få tillbaka 1:50". Öhm, ooookej... Orkade knappast bråka för tio kronor, men jag kan ju säga att om du gillar att få tillbaka den växel du faktiskt ska ha, så åk inte med Taxibil i Östergötland. Väl inne på Bishops slank lite vin ner. Vi känner efter ett tag att det börjar bli dax att gå och stuffa lite på ett dansgolv. Mot Harrys (japp, det skriker lite... "äldre" om Harrys, jag vet). Just denna kväll stämmer detta mer än vanligt. Vakten talar om för oss att vi får inte komma in för de har 35 årsgräns. Ööh, va? Ett tappert försök att ljuga om sin ålder för att lura sig in resulterar i att de ber Christina att legitimera sig. Tant Elin däremot hade nog fått komma in utan tjafs. PRO-dans nästa! Vi fick gå till Vinkällaren istället. Det passar oss bättre, vi är ju trots allt inte tanter utan unga, hippa brudar. På Vinkällaren hade de rökmaskin. Det sved i ögonen. Det var varmt och trångt. Svettmustachen uppenbarade sig omgående. Mot dansgolvet. Plötsligt känner man hur någon gnuggar rumpan mot en. Det brukar innebära ett raggningsförsök. Åtminstone brukade det göra det för sex år sen, när jag var ute senast. På den tiden bestod ett dansgolv av ett gäng tjejer och en stackars full tönt till kille som gick från den ena tjejen till den andra och hoppades på ragg. Jag vänder mig om för att säga åt gnuggrumpan att jag faktiskt är en förlovad kvinna. Möts av en blick som säger "flytta på dig dumma tant, du är i vägen för mina svängande latino-hips" mer än "vill du pippa?" Hela dansgolvet är proppfullt med mer eller mindre unga män som alla stuffade loss rejält till salsabeatsen. Nått har hänt på dansfronten. I samma veva som vi gör denna iaktagelse börjar Christina känna av lårbenshalsen. Hög tid att gå hem och knyta sig. I väntan på taxin får vi en skymt av en man som utför...oraliteter... på sin manliga "vän" bakom en pizzeria. Jaa du, vart är världen på väg?


2 kommentarer:

  1. Det märks att ni (vi) närmar oss pensionsåldern! ;-)
    (Tack för underhållande läsning!)

    SvaraRadera
  2. HAha... gud vad ni är roliga. Christina glömde berätta om lårbenshalsen den lämand ehon utanför histrian =) haha... ska genast gå och fråga henne, om den mår bättre nu. Sen var hon ju ute o stuffade med mig på lördagen också hon är inte pro-varnad! haha.. jag däremot har gått i ide och kommer fram när de är varmt på riktigt! Ha de bäst o glöm inte födelsedagen på torsdag! ;-)
    Kram på dig

    SvaraRadera