26 februari 2013

Morgonstund har bröd i mund

Har upptäckt att barn har en enorm ämnesomsättning! Börjar ana att Dante har ett större dagligt energibehov än vad jag har. Dante är ju visserligen en uns mer aktiv än vad jag är. Jag springer inte vartän jag ska. Vad som egentligen förvånar mig är mängden mat som ryms i en så liten mage. Till frukosten slukar Dante två mackor i en rasande fart, och ser sig om efter mer. Christian slukar också två mackor, och lutar sig sen tillbaka med en rap. Detta medför att hushållsvågen och miniräknaren åker fram. Om Christian skulle äta lika mycket i proportion till kroppsvikt som Dante gör skulle han äta 640 g bröd. Noms!

Nu ska jag förbereda mig för att åka till jobbet. Helt ok med tanke på att ovannämnda matvrak verkar tjurig idag. Kanske han tycker att lunchen är för ynklig. En sån sak kan ju få vem som helst ur fas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar