28 februari 2013

Hästfest?

Mkt upprörd över alla häst-i-maten-incidenter de senaste veckorna! Inte därför att jag egentligen tycker det är fel att äta häst utan därför att det får mig att fundera på vad mer för spännande saker vi fått i oss genom hel- och halvfabrikat under årens lopp. Skrämmande också att hästköttet ploppade upp både lite här och där när man väl började undersöka. Imorse åt jag bacon till frukost. På vägen till jobbet fick jag profylaxandas för att inte kräkas och väl framme blev jag tvungen att prata i den stora vita telefonen en stund. Herregud! Det var säkert hästkött i baconeländet! Från hästar stinna av någon kräkframkallande medicin. Nu är det nog med halvfabrikat! Frågan är ju om man vågar sig på lite kyckling. En filé innehåller ju bara kring 80% kycklingkött och det känns ju inte osannolikt att de övriga 20% är hästjuice som de injicerat.

Övriga dagen har varit till belåtenhet. Slutade tidigt och hade hela eftermiddagen till familjemys. Tog en långpromenad och andades vårluft och gav oss sen på lite pottövning. Dagens "framsteg": Dante försökte använda pottan som pall för att klättra upp på toaletten.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar