01 mars 2013

Konstnären och babygeniet

Sitter i soffan och häller i mig kaffe och kollar på... hmm, låt oss nöja oss där. Kaffet är mumsgott (hazelnut från Indiska) och soffan är Oh My God så skön! Står fast vid att det är vårt bästa Blocketfynd någonsin. Den är så skön att ibland på jobbet kan jag längta hem så att jag får sitta i den. Sorgligt? Möjligen. Men jag har aldrig upplevt en äkta soffromans tidigare. Visste inte att det kunde vara så överväldigande. Anyway, jag är gräsänka med barn ikväll. Christian är ute och svirar med far och bröder ikväll. Dagen har varit bra. Jobb på fm. Gnodde på som en liten iller för att göra oss redo för inventering på måndag. Efter jobbet begav jag mig ner på stan för att köpa halksockor till en viss snubbelfotad son. Ett par andra saker slank med också. Bara nödvändiga saker. Jag lovar. Sen, tro't eller ej, springer jag av en slump på Marie och Lovi. Vi blev såklart tvungna att gå en promenad och babbla lite. Mycket trevligt ända tills mina håliga strumpbyxor gav mig skavsår. Då åkte jag hem.

Och just ja, angående rubriken. Ritade denna fantastiska skapelse i morse och frågar Dante hur den låter. Bää, svarar han. Mycket imponerad. Var knappt själv säker på vad det egentligen var. Christian påstår att får har ullig kalufs. Måste nog researcha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar