14 mars 2013

Åsikter i ensamheten

Blir ju en del bilåkande numera. Gillar det. Det är min egen lilla stund. Sitter där med mina "RayBan" och min termoskopp och filosoferar. Förut brukade jag lyssna på P1. Det höll mig uppdaterad på vad som händer i världen. Efter tre veckor ledsnade jag på det. De kör ju samma skit hela tiden, precis som alla andra kanaler. Vissa dagar hörde jag ett program på vägen till jobbet och lyckades sen pricka in reprisen på vägen hem. Då började jag lyssna på gamla avsnitt av P4's Knattetimmen i mobilen. Såå nice! Ascoola damer som sitter där och ger råd. Kan varmt rekommenderas. Jag är snart legitimerad proffsförälder så många avsnitt som jag lyssnat på. Det enda trista med mina bilstunder är att jag inte har någon att ventilera mina åsikter med. Och tro mig, åsikter dyker upp. Dagens åsikt är Hur *biiip* kan man nöja sig med att bara ha sitt barn varannan helg om man separerar?! Då är man ju knäpp! Aah! Skönt att få det sagt.

Jobbat idag. Längtade hem till Dante. <3 Väl hemma busade vi runt tills det var natti natti för lilltrollet. Sen tjafsade jag och Christian om ifall vi skulle ha makaroner eller spagetti till köttfärssåsen. Det blev båda. Alla nöjda. All good. Nu ska jag glo på tv. Vi har börjat kolla på 30 Rock. Lite lagom underhållande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar