09 mars 2013

Får man smaka eller?

Se nedanstående bild. Är det otydligt vad som gäller? Vi försöker samla in pengar till barnen i Zimlat och hälsokliniken som Life har ett samarbete med där. Chokladbitarna fick vi skickat till oss och ville göra något bra med istället för att bara klämma i oss dem själva.
Generös medmänniska 1: Lägger i En enkrona, tar En näve chokladbitar.
Generös medmänniska 2: Tar En chokladbit, frågar vad den kostar, jag förklarar principen med insamlingsbössan. Generös medmänniska lägger tillbaka chokladbiten. What? Är beredd att köpa den men inte att lägga peng i bössan? Förvirrande.
Icke generös medmänniska 1-...oändligt: "Å, får man ta?" "Är dom gratis?"
Det är ett hårt arbete att samla in pengar till välgörande ändamål. Får glädjas över lilla tanten med diabetes som skänkte En slant och tog Noll chokladbitar. Det är äkta givmildhet det.

Förutom choklad-bössa-irritationen är det mesta bara fint. Rätt nöjd med livet får jag nog säga. Bra hus. Bra karl. Bra barn. Bra vovve. Bra bil. Osv. Det enda som inte är bra är min karaktär! Försöker ju gå ner i vikt men någon motarbetar mig ständigt. Den inre tjockisen. Hon är rädd för att ytterhöljet ska krympa så pass att hon inte får plats där inne. En vacker dag ska jag hitta ett sätt att kväva henne, men inte ikväll. Snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar