17 mars 2013

Braaains!!

Har varit hos Maria och Jarno i helgen. Vi hade zombieafton. Efter vissa påtryckningar hade jag gått med på att titta på två zombiefilmer. Det här är unikt! Jag är världens fegfis och AVSKYR läskiga filmer. CSI är absoluta maxläskighet för mig om ni vill ha en riktlinje. Hur som helst så bänkade (soffade) vi oss framför teven. Fyra pers och en hund i en soffa.
Reglerna var enkla: man får inte skrämmas genom att låtsas att man blivit en zombie.
Verktyg för att hålla skräckångesten i schack fanns närvarande: chips och godis att hetsäta samt kuddar att gömma sig bakom. Christian hade nog tyckt om att hålla om och beskydda sin kvinna, men det går inte. Jag måste vara lös ifall vi skulle hamna under attack. Det är svårt att fly från hjärnätande zombies om man är ihoptrasslad med någon.
Film no1 var "28 dagar senare". Första tio minutrarna hyperventilerade jag av fasa över hur läskigt jag trodde det skulle bli. Insåg sen att det inte var speciellt läskigt. Dessutom fanns massa brister i storyn. Överlevde således film no1 utan några men eller alltför stora svettfläckar. Mäkta imponerad av mig själv! Tog oss an film no2: "Land of the dead". Den kan vi dessvärre döpa om till Snore of the dead. Helt orafflande! Jag och Maria somnade.

Hur som helst så har vi haft två kanonmysiga dagar. Har hunnit med lunch i Mariefred, shopping på Hedlandet, äta mumsigmumsig mat, torka köksgolvet efter att Dante tvättat händerna i hundvattenskålen (3 ggr), spelat bordswordfeud dvs Alfapet, plus massa annat skoj. Tack för en trevlig helg Maria och Jarno! <3



1 kommentar:

  1. Hej... Glöm inte att du ska blogg aför min skull ;-) Nej vars jag vet har varit dålig på att vara inne här och läst :-( Ska bättra mig hihi...
    Nu som svar på dina frågor. .. Har bytt nummer så jag har inte fått sms'et men jag har kvar ditt nummer så jag kan skicka till dig så får du mitt. :-)
    Han vägde 3760 g och är 54 cm lång så, så jätteliten var han inte :-D Men han gillar att krypa ihop som en liten groda så han ser nog mindre ut än vad han är.
    Allt gick toppen bra, men fy tusan vad jag hade glömt att det gör ont haha...
    Nej nu ska jag amma igen en viss liten kille kallar på mig. Stor kram till dig och krama resten av familjen också.

    SvaraRadera