07 mars 2013

Jag gillar inte apor

Apor är äckliga! De är skräniga och sprätter runt helt okontrollerat. Och så kastar de bajs. Typiskt äckligt.
Har hållit min avsmak för apor lite hemlig men här om sistens, när Christian började dansa runt och låta som en babian, kunde jag inte längre låta bli att säga nått. Problemet är att nu används detta uttalande emot mig titt som tätt, i form av läbbiga apfilmer i mobilen när jag öppnar den. Visste ni att Howler monkeys är ett av världens mest högljudda djur? Det visste inte jag heller tills för två timmar sen. Nu vet jag.

Just nu sitter jag i fåtöljen och dricker kaffe och har just ropat hem en vägglampa på Tradera. 168 riksdaler. Katching! Dante är till sängs sen 20 minuter. Tycks ha slocknat som ett ljus. Skönt med lite vuxentid. Om en timme sisådär brukar jag börja sakna honom, så då smyger jag in och sniffar lite på han.

Idag har jag varit ledig. Känns lyxigt att vara hemma hela familjen en torsdag. Mysigt. Vi tog en sväng runt bygden. Två gånger. Dante traskade glatt på. Jag svettflåsade efter. Övervägde starkt ett koppel åt honom eller ett gymkort åt mig själv. Lutar åt kopplet. För övrigt har Dante visat ytterligare babygenidrag idag. Är nästan säker på att han sa lasagne när vi visade fram en häst.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar