25 februari 2013

Flickan som bloggade varg!

Ibland dyker jag in här, nosar runt lite, minns tillbaka. Det är alltid lika underhållande att kolla upp "exakt för ett år sedan så gjorde jag *fyll i lämplig aktivitet*...". Sen håller jag igång skrivandet ett tag, lagom länge för att få lite glada tillrop. Då lägger jag ner. Moahaha, trodde ni jag skulle fortsätta eller? Finns nån kvar här ännu? Någon tapper vän som fortfarande hoppas? I sånna fall; välkommen till version hundrafemtioelva av Elins Bristande Blogglust.

Kickar igång med en punktlista. Detta ljuvliga redskap för att skapa ordning på ett års aktiviteter.
• Mammaledigheten är över. Sen 3:e januari är jag tillbaks ute i verkliga livet. Känns pretty awsome om man får säga så. Efter ett år och tre månader hemma kände jag hur hjärnan succesivt blev mer och mer ludd-lik och hur mina WordFeud-skills blev allt sämre. Under min första vecka tillbaks på jobbet var jag konstant orolig för att börja prata babyspråk eller erbjuda mig att byta blöja på nån. Som tur var skedde inga sådana missöden.
• Dante fyller idag 15 månader och 21 dagar. Han är världens goaste lille gladfisunge! Kan finnas risk att jag låter lite skrytig över min son här i bloggen. Om så är fallet så är det meningen.
• Nu mer kan jag och Christian titulera oss Husägare. Efter flertalet sura lägenhetsupplevelser fick vi nog. Efter att ha flyttat till världens coolaste ställe där grannarna är jättetrevliga och där Dante får spontana paket i brevlådan börjar jag få upp hoppet om mänskligheten igen.
• Nu är punktlistan slut! Har ju kanske hänt lite mer under det gångna året, men varför leva i det förflutna?

På framåtseende allesammans.





1 kommentar:

  1. Wow du är ju bara bäst Elin. Fortsätt nu skriva du ska ge ut en bok har jag bestämt. För ingen skriver som du.! Kul att se dig idag förresten jag fick med mig hallonbladsteet hem :-)

    SvaraRadera