09 augusti 2009

Elin och Hyris på nya äventyr

Dagens färdtid till arbete: 5 minuter.
Gårdagens färdtid till arbete: 2 h 14 minuter.

Fredag kväll, 2 minuter efter stängning, ringer chefen o frågar om jag kan tänka mig att åka till Västerås och jobba på lördagen. Det var akut personalbrist pga sjukdom och det bästa alternativet var att sätta mig i en hyrbil för att fara dit. Varför inte liksom? Jag är ung o crazy, alltid redo för nya äventyr (yeah, right...). Men mot Västerås bar det iallafall av kl 7 på lördag morgon. Jag och Hyris var rätt ensamma på vägen kan jag säga.

Efter en smärre felkörning nånstans vid Avfart 187 kom vi iallafall fram helskinnade. (God bless Enköping (eller hur Pär), som jag kunde sikta in mig på för att veta vilket håll jag skulle åt).


Jobbdagen gick fort, och det var kul med ett litet gästspel nånannanstans. Hemfärden gick bra, avnjöt ett program på P4; Party med Klabbe eller nått sånt. En massa bra, partymixade låtar som fick mig i värsta aerobicstämningen. Dessvärre sabbade Klabbe allt genom sitt försök att vara rolig och prata och sjunga mitt under låtarna.

Magnus Uggla: Hit med 10 pepparshots...

Klabbe: Det låter lite mycket hörrudu...

Magnus Uggla: Starköl, nötter och chips...

Klabbe: Nää, ska det verkligen va mer för dig?

eller

Weather Girls: It´s raining men...


Klabbe: Jag ser det snöar, jag ser det snöar...


Synd att förstöra svängig musik. Jaja. Hem kom jag iallafall. Var en aning trött kl 21 när hyrbilen var tillbakalämnad och jag äntligen kunde äta min middag bestående av ett färdiggrillat kycklinglår.

Idag jobbade jag här i stan. Rätt skönt. Kan inte rekommendera att dagpendla mellan Gävle och Västerås. :)
Nu är Christian hemma efter sin minivacation i Uppsala. Ska äta rostbiff o potatissallad. Det är lagom svalt en het dag som denna. Sen blir det Obligatoriska Kvällspromenaden. Och nej, det blev ingen promenad igår kväll. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar