05 augusti 2009

Trevlig helg, åt en älg

På grund av att min hjärna är ett enda stort ludd av all flyttplanering, jobbsökning etc så tycks bloggandet bli lidande. Sorry kära läsar-skock. Just nu fick jag iallafall en släng av motivation, vilket kan tyckas konstigt med tanke på att jag sitter i ett mörklagd rum (fördragna gardiner, annars blir det stekhett rum) och känner lukten (stanken!) av Gringos tryne som han tuggar febrilt på. Jaja.

I helgen var jag o Christian uppe hos mamma och Stig. När man åker till Norrland så bör man ägna sig åt två av mina favoritaktiviteter; gå på loppis och äta älgkött. Så det var vad vi gjorde. Älg på torsdagen, loppis på fredagen och älg OCH loppis på lördagen. Utöver den himlastormande glädjen över att få äta så mycket älg o shoppa så många fynd så var det givetvis kul att träffa familjen igen. Maria och Jarno hade oxå tagit sig upp med nya Bubblan (om man nu kan kalla en bil från typ -72 för ny) och det var kul att få träffa syrrans "nya" kille. De har ju bara varit tillsammans i ettochetthalv år nu, så det var dax liksom. Jag önskar jag kunde publicera nån skojjig bild från helgen, men jag tog bara en. Därför blir det inte bättre än så här:


Den här veckan har det blivit en del jobb. Spikmattan är fortfarande riktigt het. Även Eteri för hemorojder tycks poppis. Bonusaktivitet på jobbet idag var att gå in mina nya, röda, blanka, sexiga pumps. Så nu har jag ett par nya, röda, blanka, inte fullt så sexiga blåsor på fötterna.

Nu har den riktiga nedräkningen inför flytten börjat. Ett griffelstreck stryks varje dag från vår countdown på griffeltavlan i hallen. Som en adventskalender ungefär. Vore visserligen liiite roligare att öppna en lucka i chokladkalendern varje dag än att sudda ut ett streck. Men för min figur är nog griffelstecket bättre dock. Efter Helgen i Norr var jag så fullstuffad med godis och gottig mat att mitt hull gjorde ont. När jag tryckte med fingrarna på min fluffiga kropp så var jag helt öm överallt. Jäkligt sunt. Därför blir det några vita veckor från onyttigheter nu. Go me! Nu ska dessutom jag och Christian ut på vår obligatoriska kvällspromenad, så bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar