24 augusti 2009

Fungus bakom badkar

Vad gör man när man känner för att blogga men har noll idéer vad man ska skriva om? Jo man frågar Christian. Dagen bloggämne blir därför "Rengöring av badrummet". Grattis kära läsare, ni är in for a wild ride! Igår städade vi badrummet. Det var tråkigt. Och inte nog med det, jag sträckte mig i skulderbladet så jag känner mig helt sned. Bakom badkaret hade det bildats någon konstig växtlighet, men det fick vi snabbt bort med Cillit Bang. Ni vet den där töntiga dubbade reklamen med "BANG, och smutsen är väck". Första gången en reklam håller vad den lovar. Jaha, det var den historien.

Roligare igår var att vara ute med jobbvännerna på hejdå-fika. Mina kära kollegor känner till min förtjusning i "livets goda" så att säga och försåg mig med en korg full med godsaker. Lyx! Höjdpunkten måste varit muggen som låg i korgen: "Min personal säger att jag aldrig lyssnar på dem... eller något åt det hållet!" Och så "Superchef" på andra sidan. Får vänta ett par veckor innan jag börjar använda den så de nya arbetskompisarna inte tycker jag är en douchebag.

Christian är verkligen on fire ikväll o tipsar om ett nytt bloggämne: glädje. Poetiskt värre. Vad ska jag säga? Uttryckte mig vid middagsbordet att jag känner mig väldigt lycklig just nu. Men vem skulle inte göra det med ett glas rosé till falukorven o de stuvade makaronerna? :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar