20 augusti 2009

Hårsnoddstrauma - den ovanliga sorten

Hade en högst besvärande dröm i natt. Den involverade mig, sovande, samt Christian som stuffade min stjärt full med hårsnoddar av frotté. När jag sen vaknade i drömmen var jag tvungen att plocka ut alla snoddarna vilket var ett projekt i sig. Kände mig rätt besudlad när jag vaknade. Att det sen låg två frottésnoddar på frukostbordet gjorde ju inte saken bättre.

Har fått vissa hintar idag om att det var dags att uppdatera bloggen lite. Kan känna att hintarna var befogade så nu sitter jag här i mina svettiga Friskis-kläder och skriver. Har haft mitt näst sista pass idag. Det var askul. Bra stämning och mycket folk. Älskar när det börjar bli höst och folk hittar in i aerobicsalen igen.

Nu är det inte långt till flytten. En vecka och två dagar. Saker jag tänker på är:

  • Att det ska bli såå kul!
  • Att jag bara har 5 jobbpass kvar. Känns lite vemodigt. Är ju mycket förtjust i gamla 441.
  • Att jag bara har ett aerobicpass kvar. Också vemodigt. Alla underbara människor som har gjort mitt annars rätt ensamma sista år i Gävle betydligt bättre.
Känner mig rätt vemodig över lag just i skrivande stund. Har dock en förklaring till det som inte är flytt-från-Gävle-relaterad: lyssnar på Michael Bolton. Ta och lyssna på Once in Lifetime, tänk på nått dystert o känn vemodigheten skölja över dig. Lite självplågeri, men sen är det bara att stänga av så är man tillbaks till sitt vanliga humör igen. Sånt brukar jag roa mig med på min fritid. För hundälskare kan jag även rekommendera Cracker Jack med Dolly Parton.

Anyway, goda nyheter är att jag har fått jobb! Fortsätter som Lifeare. :) Har fått åka på coachkurs tisdag och onsdag denna vecka för att utveckla mina ledarskills. Trevligt. Ni anar inte hur lättad jag är att slippa behöva gå på a-kassa. Inte min grej. Min shopoholiclivsstil kräver ett jobb. Här är senaste investeringen: Sweet sweet UGG´s. Är nu rustad för en bitande kall vinter. I Norrköping. Hmm... Jaja, älskar mina uggisar iallafall.


En i detta hushåll är dock måttligt road över flytten. That would be Gringo:

2 kommentarer:

  1. Jag frånsäger mig allt ansvar för mitt drömalterego

    SvaraRadera
  2. Är det ÄKTA UGG's?! Din kapitalist!!! :-D

    Puss å kram från lillasyster

    SvaraRadera