26 juli 2009

Elin Regnmagneten

Kikar ut genom fönstret. Aah, uppehåll! Perfekt! Då passar jag på att cykla till jobbet/gå ut med hunden/gå o handla/ta en promenad etc. Vad händer? Jo såklart börjar det regna igen. Var enda gång! Mycket tröttsamt. Regn gör mig ful. Och idag hann jag bli riktigt ful innan jag var framme vid jobbet.

Har alltså jobbat idag. Tror jag förolämpade väktaren i morse. Han står där och kollar på sporttillskotten och jag känner mig tvingad till lite småprat:

- Tränar du nått eller?

- Ja, en HEL DEL.

Såklart han gjorde. Såg jag inte hans muskler eller? Man bör tydligen tänka på hur man formulerar sig när det gäller killar och träning så inte nåns ego får sig en törn. Särskilt när den man talar med har nått vapenaktigt i bältet.

Igår var jag på erotikparty. Angelica hade fixat. Väldigt kul. Jag rodnade inte en enda gång, inte ens inför Lilla My, "kärleksgrottan", typ det enda alternativet som fanns för killar. Lilla My liksom. Riktigt käckt. Hade iofs vart minst lika bisarrt om den hade hetat Muminpappan eller nått. Det fanns iallafall mycket kul grejer.

1 kommentar:

  1. Jag önskar att jag också fick gå på ett städat erotikparty - låter mycket civiliserat. Här får vi stå ut med brittiska kontorskollegor som mer än gärna gör det offentligt mot en bil i hamnen (OCH sen berättar om det vitt och brett, trots att det defintivt varit något att hålla tyst om, skulle definitivt vilja påstå att det var en LOOSE-situation för åtminstone henne). Undrar om det inte finns något straff för uppseendeväckande beteende på offentliga platser här - tacka vet jag Sverige. Nä jag är inte bitter och pryd, bara en aning trött. Men nu ska jag snart lägga rabarber på en öl (hmm.. kan man använda uttrycket där tro..) Saknar dig. Puss från räkan

    SvaraRadera