24 juli 2009

Många små bryderier

Vad är det som verkar såå gott i teorin, men sen när man äter det så bara växer det i munnen? Svar: en flapjack. Detta konstiga godis som försöker lura en att det är nyttigt genom sitt ”höga innehåll av hälsosamt havre”. Tack vare dum-flapjackens ihopkletande av min mun framstod jag som mycket skum och ohjälpsam inför en flock med kunder. Jag kunde ju inte gärna öppna munnen med de hälsosamma havregrynen hängande i stora kleggiga kakor från framtänderna.

Annars har dagen varit helt ok. Vaknade visserligen med huvudvärk för femte dan i rad. Möjliga orsaker:

* Jag sover på mage med huvudet upptryckt mot kudden så nacken hamnar i en mycket lustig vinkel, typ 90 grader. Ungefär som en seriefigur som ramlar på mage o sand eller nått bara trycks upp som en vall framför honom. Typ så ser jag ut.

* Jag biter ihop tänderna som en galning, också vid sovande (farlig hobby att sova tydligen). Har bara ingen större lust att skaffa mig en osexig bettskena för flera tusen.

* Det är kvavt o åskigt i luften.

* För lite kaffe (knappast troligt)

* Hjärntumör (rätt liten chans också, har jag en känsla av. Men det vore väldigt tråkigt om det var det).
Igår körde jag aerobicspass igen. Det var skoj som alltid, förutom att igår var det något läskigt klet på golvet som var snorhalt. Det enda jag kunde tänka på under hela passet var att jag inte ville halka omkull i kletet (åter igen, tänk er en seriefigur. Denna gång som halkar på ett bananskal), vilket var rätt störande. Är säker på att det minskade mitt tjoande med säkert 50 %. Det minskade dock inte svettandet. Det är oxå en fasa jag har; att halka omkull i mitt eget svett. ”Kom igen allihopa, vi lägger i en högre väx... *duns...sprattel...aaaooouff* Det är inte bara sovande som är en farlig hobby.

Indiska har äntligen börjat med superrea! Jag har gått där och suktat i flera veckor, men vanligt reapris är inte bra nog. Men nu så, nu kunde jag äntligen lägga rabarber på (HA!) ett knivställ och en duk. Det lönar sig att ha is i magen (för att använda ytterligare ett ologiskt men skojjigt uttryck) som mamma brukar säga.

Har spelat biljard ikväll. Jag, kollektivmedlem Slick o Christian. Jag vågar inte skriva så mycket om det, med risk för att jag kan låta oödmjuk, men JAG VAAAAAAAANN!!!! YEAH!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar