19 juli 2009

Flytt Steg 1 och övrigt norrköpingande

När det var länge sedan man bloggade senast krävs en bra streategi. Min strategi går först ut på att gnöla ett tag över vilken slö och oengagerad bloggerska jag är. Sen ser jag till att bli lite mera produktiv och börjar med att skriva en massa nonsens. Allt detta medans jag febrilt försöker leta efter lite trevliga bilder att publicera (kolla mobilkameran, andra kameran, kontakta vänner o bekanta och be dem kolla mobil o kamera, överväger att fejka lite skojjiga bilder osv.). En bild säger ju mer än tusen ord liksom. Nu är jag klar med nonsensskrivande. Över till det riktigt seriösa snacket.

Den här veckan var min sista semestervecka (note to self inför nästa år: ta längre semester!). Har hur som helst utnyttjat veckan väl tycker jag. Förra fredagen kom Evalott o Ted (dvs. mamma o pappa Ytterström) upp hit för att vi skulle ha en trevlig Gävlehelg innan vi flyttar härifrån. Vi gjorde många trevliga saker, som till exempel att shoppa lite i Valbo och att gå ut och äta på Cinque. Jag åt som vanligt något med potatisklumpar, vilket som vanligt var gott.

På söndagen var det dax för Flytt Steg 1. Har ju under 1½ månad paketerat saker som en tok och nu var det dax att förflytta dessa saker till sitt nya hem. Eller iallafall till källaren i deras nya hem. Trots att vi inte flyttar officiellt förrän den 1 september har Hyresbostäder varit vänliga nog att låta oss få tillgång till förrådet. Mycket snällt. Vi hämtade ut vårt Hyr-här-lämna-där-släp på Statoil, packade våra pryttlar med bästa Tetrisprecision och så började vi tuffa mot Norrköping. Väl framme packades allt in i källarförrådet. Det var en stor dag för mig, nu har jag ju fått se TRAPPHUSET och FÖRRÅDET till lägenheten. Wohoo... Gick upp och kikade på vår dörr, testade om förrådsnyckeln (mot förmodan) skulle råka funka, nosade lite in genom brevlådan för att se om de lyckads vädra ut old-people-lukten. Sen sa vi hej-så-länge till våra grejer och stack.

Övriga veckan i Norrköping var mycket bra. Onsdag till fredag var Martina och hälsade på, så då bosatte även jag mig hemma hos Lovisa för att kunna utnyttja sena kvällar för mycket snaskigt skvaller (även om somliga hellre snarkade än skvallrade. Grr!) ;) På onsdagen var vi på ett ställe som heter Manésa. De var helt crazy med drinkarna. Vad sägs om tomat/basilika eller banan/gurka? Jag var så pass vågad i mitt drinkväljande att jag drack en Piña colada och en Piña colada MED BANAN! Ooooo!! Här kommer bilder:

En dag var vi på Smultronstället och åt glass. Först besteg vi 90 meters berget och fick njuta av den fantastiska utsikten över Söderköping. Efter det var vi verkligen förtjänta av en glass med motsvarande en månads kaloriinnehåll.


För övrigt har vi badat hunden för första gången på riktigt. Finns det simskolor för hundar? Jaa, jag vet, "alla hundar kan simma". Men Gringos rumpa bara flöt som en liten boj och när han väl paddlade med framtassarna slutatde det med att han simmade lodrätt i vattnet. Lustig teknik.

Har även fikat med Christina. Myspys! Fick mig att längta ännu mer tills flytten. Vi var på Bagarstugan (mitt nya favvofik sen Muffins- & Chokladkompaniet/Chokladkompaniet/Jolla slutade servera vettigt fikabröd, alltså svinstora muffins). På Bagarstugan fick vi oss kaffe och varsin bulle (givetvis svinstor). Planerade allt roligt vi ska göra när jag och Christian flyttar ner. Mycket involverade att svassa runt i pumps (inte för Christian då) och att dricka Cosmopolitan.

Nu ska jag och Christian alltså fördriva 1½ månad till i Gävle i vår halvtömda, ekande lägenhet. Börjar dessutom jobba imorgon. Och så regnar det ute. Tillvaron är mörk o trist. För att råda bot på det ska vi gå på Harry Potter i kväll. Wohooo!! Och Maria, jag är VISST ett riktigt fan!!

Just ja, har ÄNTLIGEN lyckats plocka Sommarchokladen. Den var väl god, som choklad brukar vara.

3 kommentarer:

  1. Lillemor I Norrköping: (bäst att skriva så så att du inte tror att de är nån liten tant som läser din blogg hahah) Iallafall så hittade jag ju hit från christinas blogg men d eförstår du säkert.
    Åhh Hur som helst så ska de bli kul att ni ska flytta till Norrköping. Ch berättade för mig i lördags o hon var sååå glad, o de tycker jag med är kul att ni flyttar hit. Ha de bäst o lycka till med allt flyttande. // Lillemor

    SvaraRadera
  2. Vad tyckte du om Harry Potter??? Visst är den bra... Tänkte att jag kan se nästa film nu på en gång, men det gick visst inte... Hoppas att du har en riktigt bra dag på jobbet! Tänk positivt!

    SvaraRadera
  3. Klart du ska med nästa gång =) Spontant är alltid bäst.. fast kanske inte dagen efter haha men men .. Ha de bra så ses i Norrköping. Kram

    SvaraRadera