22 juli 2009

En rätt vanlig onsdag

Idag är det ”Sommarkväll” i Gävle. Alla onsdagkvällar i juli är det tänkt att det ska vara lite hallabaloo här i stan. Då har galleriorna öppet till 21 och det kommer hit riktiga storstjärnor som Nanne Grönvall och spelar. Jag hade den stora äran att jobba denna Sommarkväll. Det innebär att stå och se trevlig ut, bjuda på fiskolja ur små koppar och se människor gå in i alla butiker utom den där jag jobbar. Heja! Det är dessutom i stort sett bara fjortisar ute och de är ju inte direkt kända för att lägga sin månadpeng på vitaminer.
Övergången till jobbande efter semestern har gått relativt smärtfritt tycker jag. Var lite virrig i måndags och råkade beställa 3 stycken 6-pack E-vitamin istället för 3 stycken som jag hade tänkt. Annars har allt flytit på bra.
Från det ena till det andra. En gång under HiG-tiden satt jag och mina kära Hälsopedagogvänner (ni vet vilka ni är) :D och roade oss med att komma på uttryck som är helt ologiska att säga men som låter skitkul. Topp-två var nog:
* Få lite mer kött på benen
och
* Summan av kardemumman
Idag har jag hört det schysstaste knäpputtrycket på länge:
* En sån ska jag lägga rabarber på.
Jag längtar tills jag får en chans att använda det uttycket!

1 kommentar:

  1. Glöm inte "att knyta ihop säcken också"...
    /En av de kära Hälsopedgogsvännerna

    SvaraRadera