09 juli 2009

Running through the monsoon

Unkigt väder idag. Började morgonen med att gå ut med en mycket motvillig hund. Eftersom Gringo är portugis är han inte så van vid regn o rusk. Hans lösning på problemet är att gå och gömma sig under närmsta bil. Jag var först böjd att följa efter, men insåg snart med min välutvecklade människohjärna att det inte var nån idé att "söka skydd och hoppas på att klarnar upp snart". Då hade vi blivit sittande där under bilen hela dagen. Under promenaden hann jag även med att se paraplyets metalldel böjas sönder av kastvindar samt att agera hjälte och stoppa en Posten-moped som höll på att blåsa bort. När det är sånt här busigt väder ute gäller det att med alla medel hålla sig positiv. Här kommer lite tips på vad man kan göra:
  • Mangla saker. Hittills idag har jag manglat ett lakan, två handdukar och Christians boxers. Ska nog ge mig på att mangla ett par strumpor sen oxå. Och kanske en fleecefilt... om jag känner mig lite extra crazy. Vi får se.
  • Galoppera med flipflops i källargången bort till tvättstugan. Det låter förvånansvärt kul. Härlig akustik.
  • Beundra fyndorkidéer från DollarStore.

  • Spela TV-spel. Eller dataspel. Jag och Christian har nu dissat Super Mario och gett oss på Myst istället.


  • Psyka hunden genom att fråga om han vill bada. Sen skratta när han går o gömmer sig under skrivbordet.
  • Laga lasange. Whops, dax att ta ut den ur ugnen nu kanske...
  • Hoppa över joggingrundan med argumentet att "skorna kan bli förstörda av vattnet" och så äta en svinstor chokladmuffin till kaffet istället.


Enjoy!

2 kommentarer:

  1. Åh vilka bra " jag har tråkigt" tips.! ska genast sätta på mig flip flopen och ut o springa..;) eller iiiiiiinte! ,lovisa

    SvaraRadera
  2. inte lätt o bli gammal, undra om det är obligatoriskt att bli bitter? // Christian

    SvaraRadera