03 juli 2009

Semestertider hej hej

Semester alltså. Känns lite ovant. Har inte varit ledig mer än några dagar de senaste tre åren. Väder har ju varit soligt och hot hot hot. Det är trevlig, OM man tar sig någonstans där man kan bada. Det gör inte vi. Solade på terrassen igår (Urbergsterrassen alltså, hohoho). Här kommer en pro- och conlista:

PRO
  • Man blir lite brun. Efter måånga låånga timmar.

  • ...öhm...humm...
CON
  • Obekvämt att ligga pga. alla kottar.

  • Kattbajs everywhere.

  • Mycket småkryp och insekter.

  • Ibland kommer det en katt och börjar nibbla på ens tår. Den trodde säkert att jag var död och därmed en snaskig buffé.

  • Folk som pratar med en från sina balkonger. Jag är ingen social solare!

  • Gringo som ylar från balkongen när han ser en därnere. Han visar tydligt sitt missnöje över att bli lämnad kvar inne.

  • Gringo som äter kattbajs. När jag har hämtat honom efter att jag tröttnat på ylandet.

  • Det är en miljard grader och jag svettas som en gris.

  • Det enda vatten som finns i närheten är en blå kiddie-pool. Vore nog inte poppis om jag la mig där i. Ungarna skulle inte få plats.
Som ni märker är jag inget big fan av utesolning. (Därav solariesolandet. Se tidigare inlägg.) Men man får ju bara inte klaga när det är bra väder. Det är vore ju såå osvenskt att inte ge sig ut i svinhettan med sin grill o sin stranddyna. Men men... istället för att steka mig i solen så firar jag sommar o semester med jordgubbar. Gott gott. En del grillning blir det ju faktiskt också. Och ett och annat glas vin. Och nån glass då och då. Och kanske en islatte. Har försökt på tag på Marabou´s sommarchoklad också, men ICKE. Reklamen säger "Plocka den nu" och vi har försökt att plocka den i flera dagar. Den finns ju inte. Ruffel o båg säger jag bara.




Ett annat sommarprojekt som jag har (utöver att äta o dricka) är att styrketräna. Skulle faktiskt säga att det är ett riktigt vettigt projekt (tillskillnad från förra sommarn när mitt och Marinas tema var "Semesteralkoholism". Skoj, men inte så vettigt kanske.) Det bästa med gymmet på sommaren är att det inte är några där. Man kan alltså stå o flexa sina muskler framför speglarna hur mycket man vill utan att någon tycker man är knäpp. Jag utnyttjar möjligheten till max. Projektet går ut på att köra tre gånger i veckan. Går bra hittills.



Jaja, snart är det iallafall höst. Det är bra. För då flyttar vi! Förberedelserna fortsätter. Somligare har det bekvämare än andra. Poor Teddy.

Christian har gjort en liten modell. Kolla in här:

Nej, nu är det ut till grillen. Och vinet. Och kattbajs, insekter och balkonggrannar. See ya!

1 kommentar:

  1. Mmmmmmmmm....Marabou´s sommarchoklad är såååå god!!!! :D
    /Martina

    SvaraRadera