17 augusti 2011

Tandläkarinspiration

Insåg just nått coolt; senaste inlägget innan bloggtorkan handlade om mitt traumatiska tandläkarbesök. Även idag har jag varit till tandläkaren. Och bloggat. Tandläkarbesök och blogging verkar vara som peanutbutter och jelly. Årets besök var en mycket trevligare upplevelse än fjolårets då blodet sprutade. Dagens utlåtande: inga hål och bara pyttepytte med tandsten. Jag säger bara släng er i väggen Colgate, Sensodyn, Pepsodent och allt vad ni heter med ert flour och giftinnehåll. Ni har inte hjälpt mig på 29 år. Shame on you! Medalj till Weleda och deras naturliga tandkrämer samt till min superfräsiga eltandborste. Wohoo!

Efter tandkollen var jag så glad och yster (trots att klockan bara var halv 9) att jag beslutade mig för att strosa runt lite i det härliga vädret innan jag åkte hem. Att flytta ut ur stan är verkligen en av de bättre saker vi gjort för nu uppskattar man stan på ett helt annat sätt. Inte ens synen av den annars så förhatliga alkisskocken fick mig ur balans denna morgon. "Vaddåå, de är ju harmlösa där de sitter utanför Systemet och väntar på sin morgonsup. Och vaddåå att de är lite högljudda, de förmedlar ju bara sina åsikter. Och den mustiga lukt de utsöndrar, den blåser ju snabbt bort i den ljuva morgonbrisen."

Efter en stund blev jag hungrig. Begav mig till ett fik som just öppnat och tog en kaffe. Och en bulle. Bullen gjorde att jag kände mig lite som en hycklare eftersom jag en timme tidigare försäkrat tandläkaren om att neeeej då, jag småäter inte. Väljer att betrakta bullen som vad hobbitarna i Sagan om ringen kallar Second breakfast. Alltså en måltid. Inte småätande! Tio minuter senare, när sockret kickade in begav jag mig vidare på min stros. Nästa anhalt blev biblioteket. Bibliotek är bra och så, man får ju låna saker helt gratis. Dock kanske de borde utveckla någon form av lånesystem även för påsar så att vi som "inte har en krona löst" slipper gå genom halva stan och skylta med Att föda och den lika spännande uppföljaren Att möta förlossningssmärtan. Efter gratisaktiviteten boklåning fortsatte jag med den mindre gratis sysselsättningen shopping innan jag begav mig hemåt. En bra förmiddag!


2 kommentarer:

  1. Jag tror aft magen är något av en giveaway så boken gör nog inte mycket ;)

    SvaraRadera
  2. TVÅ inlägg på en och samma dag också? Jag är chockad på riktigt! Way to go cousin! ;-) Kram Frida

    SvaraRadera