09 februari 2012

Brutalt uppvaknande

Idag börjat NNL. Igen. Men det är inte det vi ska prata om nu. Vi ska prata om vad som hände när jag skulle slänga äggskalen från den NNL-vänliga frukostomeletten. Vad som hände var att skalen ramlade rakt igenom soppåsen. Den tomma soppåsen som Christian satt i ett par timmar tidigare. Vad orsakar detta kan man ju fråga sig? Jo det ska jag berätta! Samma sak som lämnar små bajskorvar efter sig i hela sopskåpet. Japp, vi har råttor. Underbart! Vid närmare undersökning så inser jag att denna lilla snyltare nog inte vart här för första gången. Förrådet av skräp i den närliggande tomma komposthinken talar för att detta pågått ett tag. Och detta förklarar SÅ mycket! Har undrat vid några tillfällen hur Christian kan missa så ofta när han kastar skräp, så det hamnar i komposthinken. Och varför i hela friden börjar Gringo skälla hysteriskt utan anledning ibland på morgonkvisten? Nu vet vi. Anticimex nästa eller hur går man till väga? Tillsvidare har jag gillrat en fälla. Kallar den Brieost och Vattenbad. Hoppas bara att råttan är tillräckligt korkad för att ta klivet över kanten.

1 kommentar:

  1. Klart du får avra kvar på min lista trots regelbrottet med 3 nysningar ;-) hihi nej vars så illa är det inte. Jag var abar asååå trött på att läsa om alla som hela tiden har det så dåligt. Kram

    SvaraRadera