06 februari 2012

Brum brum tut tut

Lille trollet sover för natten och de vuxna, dvs jag, Christian och Gringo hänger i soffan. Vi kollar på Top Gear. Utöver Gilmore Girls fastnade jag även för Top Gear under graviditeten. Top Gear handlar om bilar. Jag är inte intresserad av bilar. Men det är ändå underhållande på nått sätt. Har säkert nån undermedveten crush på James May eller nått. Måste vara jäkligt undermedveten i så fall.

Här kommer en redogörelse över senaste tidens lärdomar:
• Tvätta ditt barns öron oftare än var tionde vecka om du vill undvika att det börjar växa fungus och stinka ur dem. Tydligen rinner det in lite kräk där då och då och slår rot.
• När du ätit chili con carne och ska plocka upp barnet ur babysittern, böj dina ben och låt huvudet vara högsta punkten. Carnen hotar att komma upp och säga hej igen om man bara lutar sig ner. Christian tyckte att det vore väl inte mer än rätt om Dante också fick sig en liten nedkräkning, så ofta som han ger oss en.

I helgen var mor här. Mys! Det tyckte Dante med. Ytterligare en person som talar om för honom hur söt han är. Vem skulle inte gilla det? Vi hade några härliga dagar med shopping, ätande och Gnestabesökande.

Nej, nu ska jag koncentrera mig på mr May och Co. och lära mig något mer om bilar. Hittills har jag lärt mig att Bugatti Veyron är en snabb bil och att Lamborghinis är fula.


1 kommentar:

  1. Vad bortskämda de är med komplimanger de små liven. Men det är inte mer än rätt. Är de söta så är de, inte mycket att göra åt. Och klart de ska få höra det också! ;-)
    Härligt att ni verkar haft en mysig helg!

    SvaraRadera