12 juni 2009

All by myself

När man har en kille som är datanörd o teknikfreak så innebär det förr eller senare att man själv slutar bry sig om att lära sig sånna saker. Detta medför att när älskling lämnar hemmet så blir jag totalt handikappad när nått inte funkar som det ska. Och givetvis tycks ju åtminstone en eller ett par tekniska pryttlar få för sig att ta semester när jag ska använda dem i min ensamhet. Alltså uttdelas härmed:
Stort BU nr 1 till HTPC´n som vägrade visa Sex and the City för mig (den var generös nog att ge mig ljudet, och jaaa, jag har sett avsnitten så många gånger så jag vet vad bilderna visar iallafall, men ändååå) och vidare ett stort BU nr 2 till ljudändrarvredet som vägrade att faktiskt ändra ljudet när jag skulle spela Lips (kul att sjunga när inte musiken hörs. Hela poängen är ju att ha något som maskerar det jag sjunger.)
Ikväll har jag alltså kollat på DVD utan bild och sjungit utan ljud. Lyckad kväll som ni hör. Nä, skämt åsido, ljudändrarvredet gav med sig efter ett tag, men min latte hann kallna under tiden.


Eftersom Christian helt uppenbart inte är hemma (se dramat ovan) så undrar ni kanske vart han håller hus? Det ska jag berätta för er. Han är i Norrköping och skriver på kontraktet för vår nya lägenhet. Jippijayjippiho! Är så exalterad inför flytten att jag knappt kan somna på kvällarna (tack gode gud för spikmattan!) och det är 2½ månad kvar. Lär ju ha blödande magsår innan det faktiskt är dax. En släng av magkatarr kan jag kanske leva med, senast jag hade det kunde jag bara äta potatis och havregrynsgröt (det mufflade bra) vilket var en perfekt slank-diet. Hur som helst, här kommer en bild. Om ni tänker bort allt tantbråte, tänker att väggarna är röda och att alla rök-gulnade "vita" lister faktiskt är vita, kommer det förhoppningsvis se ut till den 1 september.

Nu måste jag gå o sova för imorgon är en högtidlig dag. Lovisa ska fynda på Tradera och jag ska bistå henne med min expertis. Bäst att vara utvilad.

4 kommentarer:

  1. "ljudändrarvredet" !? Är det volymkontrollen eller!

    Haha! :)

    SvaraRadera
  2. Det kommer bli grymt fint! Så vart i Norrköping ligger denna trevliga lägenhet?

    SvaraRadera
  3. Oj, oj, oj vad tiden går fort. Känner att jag behöver boka in mig på Hotell Sundell! Något ledigt vecka 29?
    /Martina

    SvaraRadera
  4. ljudändrarvredet är en manuell ljudswitch vi har för att få in två optiska kontakter i en ingång :)

    SvaraRadera