17 juni 2009

Jag, en fyndfinnare

Eller som Christian skulle säga: Du, en lumpletare.
Idag hade vi morgonmöte på jobbet och Annika berättade om sin mamma. Annikas mamma älskar att gå i diverse secondhandaffärer. Hon går upp tidigt för att gå o kolla och hittar ofta någon mycket trevlig fåtölj eller nått som skulle "passa perfekt i stugan". Hem igen som ett skott för att hämta Annikas pappa, tillbaka för att köpa den mycket trevliga fåtöljen, som då givetvis redan handlats av nån annan. Och så är hela dagen förstörd. Jag kan SÅÅ identifiera mig med Annikas mamma. Jag har en stor förkärlek för all typ av second hand-shopping. Tradera har ju redans nämnts här i bloggen, men även Myrorna är poppis. Eftersom jag slutade så tidigt idag efter morgonmötet så hade jag gott om tid att ta en sväng förbi o se om de fått in nått "nytt" (ja, ni förstår...). Det hade de. Ett mycket trevligt diskställ. 10 kronor. Så gott som nytt. Sweet! Eftersom jag inte behövde nån hjälp att frakta hem diskstället fick Christian leva i lycklig ovisshet tills dess att fyndet var säkert hemma. Tror inte kära sambon var lika övertygad om dess fynd-status som jag var. Diskstället fick sig en rejäl omgång med såpa o borste. Hade Christan fått välja hade det väl behövt sitta i karrantän en månad eller två oxå, men det har vi inte tid till.

Förutom en sväng till Myrorna hann jag även till gymmet för att "lyfta lite skrot", som man brukar säga. Jag är läbbigt klen alltså. Förra årets svällande biceps är ett minne blott och efter en omgång med femkiloshantlarna klarade jag knappt att fylla i träningsprogrammet för att armarna darrade så mycket. Hur ska det gå med flytt och bananlådebärande?

Hann även gå och sola solarium. Inga kommentarer!! Jag knarkar inte, jag röker inte, dricker inte ofta, må så vara att jag gör det grundligt när jag väl gör det :), och jag har inte oskyddat sex med främlingar, så låt mig ha nått riskbeteende! Synd bara att man luktar bacon efter. Sen cancern verkar trist också. Jaja. Läste på Aftonbladets löpsedel för några år sen att man får cancer av att använda BH, så ingenting verkar ju säkert.

2 kommentarer:

  1. Måste bara bekräfta min ståndpunkt ang. utkastat gods som sedan säljs igen(second hand)

    man kan se en tydlig circle of life vad det gäller möbler, bråte och annat som vi tydligen behöver.

    Steg 1: Objeket ifråga köps av någon lycklig/olycklig person.

    Steg 2: objektet används av denne lyckliga/olyckliga persons egen kropp, lemmar och andra föremål som passar på just detta föremål. Det förkommer även att lösryckt folk som denne lyckliga/olyckliga person känner även placerar lemmar på föremålet.

    steg 3: Ägaren inser att föremålet nu är förbrukat av olika skäl, såsom lemlukt, allmänt äckel på föremålet eller normalt slitage.

    steg 4: Ägaren, som inte har en bred kunskap om sopsortering bestämmer sig för att "skänka" sakerna till välgörande ändamål, dvs, han/hon slipper slänga skiten på rätt ställe.

    steg 5: Någon kommer på, att folk kanske köper andras skit

    steg 6: skiten ställs ut

    steg 7: skiten köps av annars väldigt intelligenta kvinnor (och i viss mån, vilsna män)

    steg 8: diskussion uppstår ang. objektets, lemnerkladdade status

    steg 9: Mannen i hushållet ger sig, och tvingas leva med objektet. Men djupt inne bär mannen ett hat som inget vatten kan släcka, och en dag när elin inte är hemma kommer hämnden vara ljuv! MOHAHAHAH

    som sista kommentar vill jag säga, elin gör ganska bra fynd :)

    SvaraRadera