23 juni 2009

Det kommer bli 67 lååånga dagar

Dialogen i Casa del Elinochristian går så här:

E: Shit, nu är det bara 67 dar kvar tills vi flyttar

C: Ja, typ 2 månader

E: Gud vad längre. Jag vill flytta NU!

C: Tålamod älskling

E: Tänk om hon kvinnan inte skickar tillbaka hyreskontrakten typ imorron

C: Jodå

E: Jag börjar bli orolig

C: Nej då

E: Ska vi ringa?

E: Maila?

E: Jag har funderat lite. Vad tror du om en takkrona i vardagsrummet?

C: Mmm...

E: Eller i sovrummet

C: Tjaaa...

E: Eller jag vet inte, vilket blir bäst?

E: Förresten, ska vi köpa nytt köksbord eller ska vi vänta?

C: ...

E: Så jobbigt att packa alla stolarna

C: Jo, fast...

E: Ja vi får se. Vet du var som vore schysst?

C: N...

E: En ny dörrmatta!

C: Öh...

E: Skulle verkligen piffa upp hallen. Hur gula skulle väggarna bli nu igen?

C: Tjaa...

E: Jämför med nått. Som en kyckling? Solen? En kines?

C: Kanske som...

E: Det ska bli så nice att ha balkong!!

C: J...

E: Kanske vi borde ha några blommor där ute

C: Kansk...

E: Får köpa en bok om "Trädgård i krukor". Jaja.

E: Har du pratat med dina föräldrar om flyttdag?

C: Jag ska

E: Do it, do it NOW! Flyttsläpen kan ta slut!

E: Fanns det bananlådor på Hemköp idag?

E: Men varför tog du dem inte? Tänk på att det bara är 67 dagar tills vi flyttar

C: Jo men...

E: Och vi lär ju inte vara de enda som ska flytta på den tiden. Vill du att vi ska behöva slåss med andra om kartongerna sista veckan eller?

E: Visserligen så har ju jag börjat hänga på gymet lite mer, så jag är ju ganska stark

C: Ööhm...

E: Jag har verkligen träningsvärk sen igår!

E: Dessutom måste du rensa DVD-hyllan. Dina filmer är fula

E: Kan vi sälja några av dina spel så blir det mindre att släpa med?

E: Va? Nää du. Hanson-skivan ska jag spara!! Den ska med! Nostalgi.

*Smack* *Duns*

Radioröst: "Och där hörde vi Christian Ytterström med I Kissed My Baby With My Fist".

*Stånk*

Kan medge att jag är liiite för speedad för mitt eget bästa. Det är nog bara en tidsfråga innan käre pojkvännen packar ner mig i en banankartong och postar mig till nånstans far far away. Tips på nått schysst nedåttjack nån?

1 kommentar:

  1. för en gångs skull, det är fan på pricken ;)

    SvaraRadera