09 juni 2009

Den blomstertid nu kommer jag försent till jobbet

Så här går ordningen över platser: Elins hem - Skola - Kyrka - Elins jobb. Big problem! I skolan går elever och i kyrkan har dessa elever skolavslutning (sommaravslutning och julavslutning. Sen tycks även kyrkan funka bra vid advent, påsk, pingst, halloween, nån udda dag här och var osv osv.) Det innebär att precis när Elin ska frakta sig själv från hem till jobb så är alla dessa kids, i en stor och stojjig flock, på väg åt antingen det ena eller det andra hållet. På min cykelbana! Argh! Viktiga frågor här är:
  • Hur långt flyger en sjätteklassare om man cyklar på den?
  • Blir jag ersättningsskyldig om sjätteklassaren går sönder?
  • När slutade barn klä upp sig till skolavslutningen?
Jag fick alltid nya fina kläder till skolavslutningarna. Minns hur stolt jag var i min sjömansklänning eller mina fina vinröda fejk-converse (inte vid samma tillfälle som sjömansklänningen dock). Har även för mig att nån faktiskt hade hatt. (Nej, det var inte jag. Och nej, det var inte mat-tants Berit.) Minns att vi snackar tidigt nittiotal här. Säger inte att ungarna borde ha en liten stråhatt idag, men nåning annat än vanliga vardagskläder vore väl skoj.

Nåväl, nog om det. Idag har jag vart och kollat tapeter till nya lägenheten. Klev in där på tapethandeln och frågade efter "Bygg 7:an". Det är de två kataloger man får välja tapeter ur till hyreslägenheter. Försökte undvika att titta mig omkring på det andra tapeterna, de fina och lyxiga, de som de hänger fram för att frestas. Fick de två katalogerna och vart faktiskt glatt överraskad måste jag säga. Tydligen har det hänt grejer i Bygg 7:an sen sovrummet här tapetserades i mintgrönt med aprikosa roser. Hittade många fina och eftersom alla rum ska tapetseras om så kunde jag välja alla de fina oxå. Sweet! Här är kökstapeten:

1 kommentar:

  1. Har finally funnit min väg hit :)Än har jag bara hunnit läsa detta inlägg (iväntan på veckomötet). De andras likvidering tar SÅ lång tid (visserligen kan anledningen till att det går så fort för mig ju vara att jag inte sålt så mycket..hmm..)Hursomhelt. Håller fullständigt med när det gäller uppklädning till avslutningen, minns fortfarande alla outfits (speciellt den klänningen som jag inte var så förtjust i men som mamma på någotvis lyckades övertala mig till att bära..) Ok. dags att sluta, alla på plats. Saknar dig! /Räkan

    SvaraRadera