05 januari 2012

Dags att börja gymma!

Beach 2012, here I come! Eeeeller? Knappast, jag badar i vassen i år. Likt gammelgäddan kommer jag guppa omkring där o se tjurig ut. Den som ska gymma är Dante. Dagens tvåmånaderskontroll visade att han är 62 cm lång o väger 5300g. Tanig rackare, måste gymma o bli biffig. Anade att han "skjutit iväg på längden " (är det inte så man säger om barn?) eftersom han får cameltoe i alla bodys, men redan SÅ lång alltså. Jag blev så klart lite orolig och frågade läkaren om det kunde tänkas röra sig om någon form av "jätteväxt". Det trodde hon inte var sannolikt.

Hur som helst, ett babygym är införskaffat. Har letat länge o väl efter just detta giraffgym. Kolla hur söt giraffen är liksom. Stod det sånna i hörnen på Friskis så kanske jag skulle orka mig dit. Nåväl, nu ska vi bara få barnet att vakna så han kan inviga sin lätt försenade julklapp. Misstänker att han hörde ordet "gym" och fejksover för att slippa jobba sig svettig för att lyfta huvudet och titta på en randig plastkatt medan mor och far sitter brevid och hetsar. Återkommer med vidare beskrivningar av fjunets framsteg i gymmet. Stay tuned!



1 kommentar:

  1. Ha ha. du är så duktig på att skriva Elin! jättekul att du har börjat blogga igen. kram Jeanette

    SvaraRadera