11 januari 2012

Mamman är ett ägg!

För att citera Christian; Vanity, thy name is Elin. Mycket skamsen idag. Gårdagens läkarbesök resulterade i att äggmamman kommer hem med ny mjölkersättning. Här ska jag slippa kräkas på och här ska jag kunna ha snygga kläder på mig. Bye bye kräkponcho! Hej å hå! Glad i hågen matas Dante med denna nya ersättning. Sen kräks han. Och kräks lite till. Och sen har ersättningen tjocknat i flaskan så den inte längre går att suga ut. Dante dissar den och ägnar ett tag åt att orma sig och sura. I den här vevan börjar jag känna att lite vattniga spyor inte är så illa när man jämför med den här nya sörjan som barnet först kräks tjock, vit, grynig smet av, sen rosslar likt en kol-patient och till sist matvägrar. Natten innebär timmar av magknip för den lille och timmar av mentalt sparkande av sig själv för äggmamman.

Idag har jag vart hos barnmorskan för efterförlossningskontroll. Jag gick igenom besiktningen utan anmärkning. Spontaninvesterade även i ett cellprov när jag ändå var där. 140 riksdaler. Kan likt en reflex betraktas som en billig livförsäkring.

Nu avnjuter jag en kopp kaffe och inser att Dante nog har somnat inne i sin säng för smackandet och gnyendet har tystnat. *paus för babycheck* Confirmed! Han sover.

Tjipp!

3 kommentarer:

  1. Vilken goding på bilden...............Inte viste jag att det fanns vällingpudding. Fortsätt med den tunnflytande sorten. Kram mormor

    SvaraRadera
  2. Håller med mormorn, vilken goding alltså! Han är så söt, Elin! Det ska bli så kul att äntligen snart få träffa honom IRL! :-)

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Du borde bli ståuppare! Hur kommer du på alla roliga formuleringar? Vad gullig han är! Kram

    SvaraRadera