06 januari 2012

Kulturkrock

Nattlig matning av sonen skedde vid 4-tiden. Vargtimmen. Inte min bästa tid. Som i ett töcken blandade jag ersättningen och begav mig till soffan för matning. Efter ungefär tio minuter slår det mig att flaskan känns ruskigt lätt. Värst vad han slukade maten då. Duktig pojke, då får mamma snart sova igen. I samma ögonblick fastnar min blick på en flaska på bordet. En nappflaska. Full med mat. Vad jag har i min hand, och Dante i sin lilla mun och snuttar ivrigt på, är resterna från kvällsmålet som intogs kl 23. Det här var inget vidare. För er som inte är så insatta i mjölkersättningsvärlden följer här en förklaring till dåligheten i vad som just skett: tänk er ett näringspulver, tillräckligt näringsrikt för att göda en liten människa. Blanda detta pulver i vatten och värm till gottiga 37 grader. Låt sen denna blandning stå i rumstemperatur i fem timmar. Hej frodig bakteriekultur. Den dåliga sorten. Bra mor man är. Till mitt försvar kan jag säga att de två flaskorna är förvillande lika. Se själva. Hur som helst verkar ingen skada vara skedd. Vi firar genom att åka till Ikea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar