27 januari 2012

Ligget som förändrade livet

Från två celler till en liten pojke på 365 dagar. Effektivitet! Och nog har livet förändrats allt. Ynklig som jag är bryter jag ihop på daglig basis över att jag inte får avnjuta mitt kaffe utan en side of babybarf eller att armhålorna inte är så rena som jag önskar. Vad sägs om att någon uppfinner 168 h effective deodorant för stressade småbarnsföräldrar? En gång i veckan borde man väl hinna med en tvagning. Christian säger att vi får räkna med att göra avkall på vissa saker. Hade bara hoppats på att sköta sin personliga hygien inte skulle vara en sådan sak.

Så vad ägnar vi oss åt då? Igår var vi på föräldragrupp. Det var okej. Är det typiskt svenskt att inte våga öppna käften i grupp eller? "Vem vill börja berätta om sig själv?" följdes av den obligatoriska tystnaden. Jag väntade med falsk blygsamhet några sekunder innan jag började. Om ingen annan nu vill prata om sig ska de åtminstone inte få ta ifrån mig nöjet att prata om mig. Skämt åsido, vi hade inte otrevligt, men vissa får man ju dra ur det man vill veta.

Kan förövrigt meddela att NNL går käpprätt åt he_vete. Fick dock ett nytt tecken på att det är hög tid att sätta igång idag. Finns det nått tristare än att stå i affären, hålla upp en tröja och bedöma den som "stor och luftig" och sen dra på sig den för att upptäcka att den snarare var "korvaskinn"?

Avslutar med en liten bild. Nej, det är inte Dante även om man skulle kunna tro det på ljudet. Mpf... Burp... på er och trevlig helg.







1 kommentar:

  1. Du får göra som jag. Testa Itrim =) - 7 kg sen nyår.... Vad med behöver jag säga ;)

    SvaraRadera