03 januari 2012

Två lata rackare

Syftar på mig och Dante. Den lille beslutade sig för att fortsätta sova efter frukostmatningen kl halv 9. Och jag erkänner; jag var inte sen att haka på. Nu är klockan typ 11 och jag har just intagit min frukost. Sitter o glor ömsom på Gilmore Girls (som jag såklart fastnade i under mitt nattliga maratontittande under graviditeten), ömsom på gullungen här brevid. Så snart avsnittet är slut ska jag ta tag i dagen göromål. Har ett späckat schema ska ni veta, ojojoj. Först ut är "sköta min personliga hygien". Innefattar borsta tänder, smörja in fejset och vaska armhålorna. Därefter följer snygga till Dantes rum. Undanplockning av kräkhanddukshögen på golvet och uppsättning av julklappsmobil är det som gäller där. Om jag skulle ha lite tid kvar efter dessa krävande aktiviteter kanske jag väljer ut lite foton som ska framkallas och klistras in i Dantes babyalbum. Kanske behöver en tupplur däremellan för att orka. Vi får se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar